#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی گفت: برای تزریق دوز سوم واکسن کرونا، دستورالعملی از سوی وزارت بهداشت نیامده، اما اگر این دستورالعمل ابلاغ شود، اولویت با پرسنل درمان است.

غلامرضا شریف زاده از کاهش ۱۴ درصدی موارد کرونا مثبت بستری در بیمارستان‌های سطح استان خبر داد و گفت: طی سه روز گذشته تعداد موارد کرونا مثبت و بستری در بیمارستان‌ها کاهش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه هیچ یک از سویه‌های جدید کرونا در خراسان جنوبی مشاهده نشد، تصریح کرد: باتوجه به واکسیناسیون ۷۰ درصدی مردم در سال ۱۴۰۰، پیش بینی می‌شود برای عید سال آینده دغدغه‌ای درباره‌ی همه گیری ویروس کرونا نداشته باشیم.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی بیان کرد: تاکنون ۳۶۹ هزار دوز واکسن وارد خراسان‌جنوبی شده است که ۸۰ درصد آن را تزریق کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه در ۱۸ ماه گذشته ۵۰۰ تخت از تخت‌های بیمارستان‌های خراسان‌جنوبی به بیماران کرونایی اختصاص یافت، اظهار کرد: از ابتدای کرونا حجم قابل توجهی از تجهیزات از جمله ۱۰ دستگاه اکسیژن ساز به بیمارستان‌های خراسان‌جنوبی اختصاص یافت، بیان‌کرد: سه نفر از کادر درمان ما در استان نیز در جدال با این ویروس فوت کردند.

شریف زاده با بیان اینکه در پنج پیک گذشته در زمینه دارو و تخت برای مردم خراسان‌جنوبی مشکل حاد و جدی به وجود نیامد، یادآور شد: مردم خراسان‌جنوبی در سطح کشور همواره در رعایت پروتکل‌های بهداشتی جزو استان‌های برتر هستند و میانگین رعایت‌ها حدود ۷۱ درصد است، اما برای مدیریت درست بیماری باید سطح رعایت‌ها به ۹۰ درصد برسد.