معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره منطقه‌ای مد و لباس اسلامی ایرانی “چارقد” تا ۱۵ آذرماه ۱۴۰۰ خبر داد.

 سید علی زمزم گفت: جشنواره منطقه‌ای مد و لباس اسلامی ایرانی “چارقد” بتمدید ارسال آثار به جشنواره منطقه‌ای مد و لباس اسلامی ایرانی ا حضور استان‌های خراسان جنوبی، رضوی، شمالی، یزد و کرمان و با هدف ترویج و تعمیق الگو‌های عفاف و حجاب در سطح جامعه و ارتقای فرهنگ مصرف کالای ایرانی و ترویج نقش‌های ایرانی اسلامی متناسب با فرهنگ و نیاز جامعه برنامه ریزی شده است.

به گفته وی ایجاد فضای مناسب برای انتقال و تبادل دانش رسمی و بومی در حوزه مد و لباس منطقه، ترغیب و تشویق هنرمندان و دانشجویان به خلق تصاویر زیبا بر روی لباس‌های سنتـی و مدرنیته منطقه و توسعه فضای تعامل و همکاری در بین دست‌اندرکاران و فعالان حوزه مد و لباس منطقه از دیگر اهداف این جشنواره است.

وی افزود: جشنواره در سه بخش طراحی لباس اجتماع شامل طراحی مانتوی اجتماع، پوشش‌های جدید اجتماع (غیر از مانتو)، طراحی لباس مفهومی با موضوع آزاد و بخش دانشگاهی در دو محور مقالات و پایان نامه‌های دانشجویی در حال برگزاری است.

زمزم با بیان این که متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی به آدرس www.jdkhj.ir و یا سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به آدرس www.khj.farhang.gov.ir نسبت به دریافت فراخوان و تکمیل فرم ثبت نام اقدام کنند، گفت: فرم مذکور به همراه آثار به آدرس پست الکترونیکی دبیرخانه جشنواره به نشانی honari-khj@farhangmail.ir ارسال شود.

وی با اشاره به این که هر طراح می‌تواند حداکثر با ۵ اثر، در جشنواره شرکت کند، افزود: برای تمام شرکت کنندگانی که آثارشان به مرحله نمایشگاهی راه یابد گواهی شرکت در جشنواره تعلق خواهد گرفت.

نتایج این بخش از طریق سایت جشنواره به نشانی:www.jdkhj.ir و سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به آدرس www.khj.farhang.gov.ir اطلاع‌رسانی می‌شوند.