نویسنده و تحلیل : راستکار

برای  رفع آن نیازمند افزایش سرمایه گذاری به ویژه جذب سرمایه خارجی است و فقط در این شرایط می توان امیدوار بود که سرمایه گذاری خارجی و شرکت های صاحب نام و برند بین المللی با حضور در کشورمان و راه اندازی شرکت هایی با شرکای ایرانی علاوه بر ورود سرمایه به بنگاه های ایرانی، نوسازی و بازسازی خطوط تولید و تجهیزات دانش فنی، نوآوری ها و نهایتا افزایش بهره وری و تولید محصول رقابتی برای مصرف داخلی و بازارهای صادراتی منطقه را فراهم و از نیروی جوان و تحصیل کرده به ویژه بانوان در کسب و کارهای جدید استفاده خواهند کرد و این امر شتاب بیشتر رشد اقتصادی را فراهم می کند و آثارش را بیش از پیش نمایان می سازد.
*از آنجا که خراسان جنوبی یک استان نوپا است، ولی توانمندی آن در عرصه ملی آن گونه که باید معرفی نشده، در بخش‌های مختلف مانند گردشگری،صنعت ، کشاورزی و…. ،اولین گامی است از لحاظ توانمندی‌های استان باید تقویت شود و باید از سرمایه‌گذاران برای تقویت این حوزه دعوت گردد.
*خراسان جنوبی با وجود مرز مشترک با کشور افغانستان ، صاحبان صنایع بخش خصوصی می توانند با شناسایی بازار مصرف افغانستان از این فرصت مهم اقتصادی استفاده کنند.
*توسعه سرمایه گذاری از راه های برون رفت از مشکلات اقتصادی استان خراسان جنوبی
* توجه به سند آمایش سرزمینی استان وتوسعه ی مناطق بر اساس ظرفیت ها و پتانسیل های هر منطقه در بخش های صنعتی، کشاورزی ، گردشگری و…..
* معرفی ظرفیت های توسعه ای استان با سایر استان ها به خصوص مرکز کشور جهت جذب سرمایه گذار و فروش محصولات
* تشکیل ستاد ستاد معرفی توانمندی‌های خراسان جنوبی
*بسترهای ورود اقلام کشاورزی افغانستان به خراسان جنوبی از طریق فعال کردن بازارچه های مرزی فراهم تر شود وبازار افغانستان در ید تجار خراسان جنوبی قرار گیرد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله