استاندار خراسان جنوبی گفت: همپوشانی و تعامل دستگاه‌ها در برگزاری اجلاسیه ملی جهادگران ضروری است و برای انجام کارهای مربوط به این برنامه مهم باید از چارچوب کارهای اداری خارج شویم.

 در نشست بررسی آخرین وضعیت برگزاری اجلاسیه ملی جهادگران که ۱۳ شهریور امسال در شهرستان فردوس برگزار می‌شود افزود: با توجه به این رویکرد، اجلاسیه تقدس خاصی دارد و همه ما باید در انجام وظایفی که به ما محول شده، به‌صورت انقلابی ورود کنیم.

وی گفت: اجلاسیه را از زوایای مختلف می‌توان بررسی کرد، اینکه شهریور سال ۱۳۴۷ و با حضور مقام معظم رهبری که طلبه‌ای جوان بودند و جمعی از طلاب، حرکت خودجوش مردم برای کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان منطقه فردوس شکل گرفت.

استاندار خراسان جنوبی اضافه کرد: همین اتفاق، مبدأ حرکت‌های جهادی و انقلابی بوده و در این اجلاسیه قرار است مبدأ تاریخی شکل‌گیری گروه‌های جهادی تغییر کند.

وی گفت: بسیج سازندگی در این اجلاسیه به این نکته تاکید دارد که مبدأ شکل‌گیری گروه‌های جهادی همین چند سال قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیست بلکه به همان زمانی که مقام معظم رهبری از مشهد در جمع مردم زلزله‌زده فردوس حضور پیدا کردند، بر می‌گردد.

قناعت با بیان اینکه محور کار در اجلاسیه ملی جهادگران، رهبر معظم انقلاب است افزود: قرائت پیام مقام معظم رهبری، رونمایی از کتاب خاطرات ایشان و تبیین حرکت انقلابی مقام معظم رهبری در سال ۴۷ در اجلاسیه انجام می‌شود.

وی از این اجلاسیه به عنوان یک فرصت مغتنم یاد کرد و گفت: از این فرصت بی‌نظیر باید برای معرفی استان به نحو شایسته‌ای استفاده کنیم تا خراسان جنوبی را با این همه ظرفیت، از مظلومیت خارج کنیم.

استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: ما باید با میزبانی شایسته، خاطره خوبی از استان خراسان جنوبی در ذهن میهمانان باقی بگذاریم.

وی افزود: اینکه مردم متدین و انقلابی ما همواره پای کار هستند و به‌صورت خودجوش به امور مختلف ورود می‌کنند، از نقاط قوت نظام محسوب می‌شود و خلأهای کارهای اداری با حضور مردم پر می‌شود، نقطه قوت جمهوری اسلامی ایران است.

قناعت با بیان اینکه غربی‌ها از همین باور و تفکر حاکم بر نظام ما خوش شان نمی‌آید گفت: آنها می‌گویند همه کارها باید در چارچوب اداری انجام شود و مداخله مردم در این قاعده جایگاهی ندارد.

وی همچنین به رتبه استان خراسان جنوبی در هفدهمین دوره جشنواره شهید رجایی اشاره کرد و گفت: اینکه در مقابل استان‌های بزرگی همچون تهران، خراسان رضوی و اصفهان نام خراسان جنوبی به عنوان برتر در کنار استان‌های قدیمی هرمزگان و سمنان یاد می‌شود، بسیار لذت‌بخش است.

اجلاسیه ملی جهادگران همزمان با ۱۳ شهریور مصادف با سالروز سفر تاریخی مقام معظم رهبری در زمان وقوع زلزله فردوس در سال ۱۳۴۷ و ارائه خدمات جهادی به زلزله‌زدگان این منطقه، برگزار می‌شود.

همزمان با برگزاری اجلاسیه ملی جهادگران (۱۳ شهریور امسال) ۶۰۰ نفر از نخبگان جهادی سراسر کشور در این استان حضور می‌یابند. همچنین در این اجلاسیه کتاب مجموعه خاطرات رهبر معظم انقلاب با عنوان «دوباره فردوس» رونمایی خواهد شد.

برنامه‌های اجلاسیه ملی جهادگران با عنوان “جهاد مقدس” از سوم شهریور با حضور گروه‌های جهادی خدمت‌رسان در شهرستان فردوس و استان خراسان جنوبی آغاز شد و ادامه دارد.

استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان فردوس در ۲۰۰ کیلومتری شمال بیرجند است.