چهل و پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان خراسان جنوبی با دستور کار بررسی فرهنگ سازی و عملیاتی کردن شعار سال و همچنین بحث و بررسی پیرامون انتخاب چهره های شاخص و برجسته استانی که به عنوان پیشگامان شکل گیری انقلاب اسلامی در استان معرفی شده اند در محل دفتر امام جمعه بیرجند برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی؛حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی صبح امروز ۲۲ خرداد ماه جاری در چهل و پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با تاکید بر اهمیت مصرف کالاهای ایرانی برای رونق تولید و اشتغال گفت:لازم است مشکلات و مسائل فرهنگی پیرامون این امر در این شورا به طور مفصل کارشناسی و جهت تحقق،تصمیم گیری درست در این زمینه انجام شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تنها راه حل مشکلات اقتصادی کشور و استان را در فرهنگ دانست و افزود: در هر کاری تخصص جزو ضروریات است؛ اما شرط موفقیت آن است که آن موضوع براساس راه حل فرهنگی پیش برود و تمام مشکلات کشور باید از طریق فرهنگ حل شود.

امام جمعه بیرجند با اشاره رهنمود ویژه رهبرمعظم انقلاب در مورد شعار سال مبنی بر حمایت از کالای ایرانی،فرهنگ سازی درباره شعار سال را از وظایف شورای فرهنگ عمومی برشمرد وگفت: پس باید حمایت از محصولات داخلی و واگذاری امور به مردم در سال ‘حمایت از کالای ایرانی’ در دستور کار مسئولان باشد.

رئیس شواری فرهنگ عمومی استان تصریح کرد:اساسی ترین موضوع در حمایت از کالای ایرانی، پرداختن به مسایل فرهنگی آن است و دستگاه های عضو شورا باید طوری عمل کنند که آحاد جامعه آن را وظیفه ملی و زمینه ساز رونق تولید و اشتغال بدانند.

دکتر محمدمهدی مروج الشریعه نیز در این جلسه به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان”حمایت از کالای ایرانی” اشاره کرد و گفت:مسئولین در کنار مردم باید دست به دست هم داده و از تمامی ظرفیت کاری و اداری ممکن برای تحقق شعار سال استفاده کننند چرا که تنها راه نجات اقتصاد کشور و رسیدن به توسعه و رونق اقتصادی حمایت از کالای ایرانی است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تبیین خطوط مسائل فرهنگی وظیفه اصلی شورای فرهنگ عمومی است با بیان اینکه تولیدکنندگان در حال حاضر با مشکلاتی مواجه هستند، افزود: رفع این مشکلات نیازمند هم پوشانی ، هم افزایی و همت والای مسئولین در رده های مختلف است که در سال جدید با توجه به تاکیدات صورت گرفته از سوی رهبر معظم انقلاب،انتظار می رود مسئولین با عزمی جدی تر وارد این عرصه شوند.

مقام عالی دولت در استان،فرهنگ سازی در زمینه استفاده از کالای ایرانی را از جمله وظایف مسئولین دانست و تصریح کرد: در زمانی که در داخل استان،کویر تایر به عنوان یک واحد تولیدی بزرگ و موق بهترین کالا را تولید می کند چرا همه ما تلاش نکنیم سرمایه گذاران دیگری در جهت توسعه استان ما در این استان گام بردارند.

مروج الشریعه، نامگذاری سال را فرصتی برای تولیدکنندگان داخلی دانست و تصریح کرد: تولیدکنندگان داخلی باید از فرصت ایجاد شده نهایت استفاده را برای ارتقای سطح کیفی تولیدات و نیز استانداردهای داخلی ببرند تا علاوه بر فروش در داخل زمینه های صادرات محصولات و تولیدات نیز بیش از پیش فراهم گردد.

استاندار خراسان جنوبی،در پایان با بیان اینکه همه باید دست به دست هم دهیم تا از این مشکلات پیش روی استات عبور کنیم،بیان کرد:هر یک از آحاد جامعه اعم از دولتی و غیر دولتی باید وظیفه خود را بدانیم و در جهت تحقق آن‌ها گام برداریم و در این مسیر مسئولین و متولیان امر نیز باید تولیدکنندگان و فعالین اقتصادی را همراهی و مساعدت نمایند تا بتوان در زمینه ارتقای استانداردها و سطح کیفی تولیدات و خدمات اقدامات مد نظر را به انجام رساند.

احمد محبی دبیر شورای فرهنگ عمومی استان نیز در ابتدای این جلسه از اقدامات انجام شده در خصوص موضوعات جلسه پرداخت و ارتقاء و بهبود فضای فرهنگی و اجتماعی استان را هدف اصلی شورای فرهنگ عمومی دانست و تصریح کرد:تمام موضوعات مطرح شده در شوراهای فرهنگ عمومی استان قبل از ارائه،در جلسات متعدد شورای علمی و مشورتی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله