#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

 دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا خراسان جنوبی گفت: به جز شهرستان‌های فردوس و طبس که روند شیوع کرونا در آنها افزایشی است، سایر شهرستان‌های استان روند ثابت رو به پایین دارند اما وضعیت در این مناطق هم شکننده است.

غلامرضا شریف‌زاده اظهار داشت: رعایت همه‌جانبه پروتکل‌های بهداشتی در کنار واکسیناسیون عمومی، مانع از ورود به پیک جدید بیماری می‌شود لذا ماسک زدن، رعایت فاصله اجتماعی و تهویه مناسب همچنان باید مدنظر همگان باشد.

وی افزود: تاکنون ۹۷۰ هزار و ۷۸۴ دُز واکسن کرونا به جامعه هدف استان خراسان جنوبی تزریق شده که از این تعداد ۵۳۱ هزار و ۹۳۲ نفر دز اول، ۴۳۵ هزار و ۶۰۶ نفر دز دوم و سه هزار و ۲۴۶ نفر دز سوم را دریافت کرده‌اند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر ۲۱۴ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد تست کرونای ۸۴ نفر مثبت است و ۲۱ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار دارند.

وی درباره نحوه بازگشایی مدارس از اول آذر اظهار داشت: با توجه به بازگشایی مدارس اجرای صحیح شیوه‌نامه ۰۷ ابلاغی از ستاد ملی کرونا در مدارس الزامی است.

شریف‌زاده افزود: نظارت‌های بهداشتی با بازگشایی مدارس در استان بیانگر رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظیر استفاده از ماسک و ضد عفونی است اما ظرفیت حضور دانش‌آموزان در برخی مدارس بیشتر از آمار تعیین شده بوده که در حال پیگیری هستیم.

وی از برگزاری مراسم جشن و عروسی در تالارها بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی هم گلایه کرد و گفت: ادامه این روند بدون تردید افزایش موارد بیماری را به دنبال خواهد داشت.

با توجه به آخرین رنگ‌بندی از روز شنبه ۲۹ آبان شهرستان‌های بیرجند و قاینات از وضعیت قرمز به نارنجی تغییر رنگ دادند اما علاوه بر طبس که پیش از این در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) قرار داشت، شهرستان فردوس نیز از وضعیت نارنجی (پرخطر) خارج و قرمز شد.

در حال حاضر خراسان جنوبی ۲ شهرستان قرمز، ۲ شهرستان نارنجی و هفت شهرستان زرد رنگ دارد.