– رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی گفت: با توجه به افزایش سرقت خودرو و موتورسیکلت در بیرجند، طرح مبارزه با سرقت وسایل نقلیه، لوازم و تجهیزات داخل خودرو در این شهرستان اجرا شد.

، سرهنگ کاظم صادقی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی استان در این طرح سه سارق را دستگیر و ۲۹ فقره سرقت وسایل نقلیه و قطعات داخل خودرو را کشف کردند.

وی اظهار داشت: ماموران، متهمان دستگیر شده را به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی کردند.

رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی گفت: پیشگیری از سرقت و برخورد با سارقان یکی از ماموریت‌های اصلی پلیس است و کارآگاهان پلیس مانند قبل با تمامی توان با سارقان اموال مردم برخورد خواهند کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان بیرجند هم گفت: ماموران انتظامی این شهرستان ۲ سارق محتویات داخل قطعات خودرو را دستگیر و هفت فقره سرقت را کشف کردند.

سرهنگ احمدرضا کارگر افزود: با وقوع چند فقره سرقت داخل خودرو در شهرستان بیرجند، بررسی موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی بیان کرد: ماموران کلانتری ۱۱ شهرستان بیرجند با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی ضمن شناسایی ۲ سارق و تحت تعقیب قرار دادن آنان، پس از هماهنگی با مقام قضایی در یک عملیات غافلگیرانه متهمان را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بیرجند گفت: متهمان ابتدا در اظهارات خود منکر هرگونه جرم و اتهامی شدند اما پس از روبه‌رو شدن با شواهد موجود و ارائه مستندات به ناچار لب به اعتراف گشودند و به هفت فقره سرقت اعتراف کردند.

وی با بیان اینکه متهمان با پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند افزود: شهروندان وسایل نقلیه خود را به تجهیزات ایمنی و پیشگیری از سرقت مجهز کنند همچنین از پارک کردن وسایل نقلیه در نقاط تاریک و خلوت خودداری شود و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را از طریق ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور