مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی گفت: با پیشنهاد شورای مشورتی، بانوان استان در طرح تولید استیل کورد مشارکت و سرمایه‌گذاری می‌کنند.

، نفیسه نخعی در بازدید اعضای شورای مشورتی استاندار در حوزه بانوان از کارخانه کویر تایر و دیدار با مدیرعامل این شرکت گفت: شورای مشورتی بانوان با نگاه ویژه استاندار خراسان جنوبی در ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ و همزمان با روز زن فعالیت خود را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه شورای مشورتی در نوع خود اقدامی بی‌نظیر است تصریح کرد: شورای مشورتی مانند ستاد توسعه خاوران از طرح‌های ابتکاری استاندار است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه شورا به طور مستقیم زیر نظر استاندار فعالیت می‌کند گفت: ما طی نشست‌های مستمر و ماهانه، مسایل و مشکلات بانوان استان را به استاندار منتقل و پیگیری می‌کنیم.

وی این نگاه ویژه استاندار به حوزه بانوان را متاثر از توجه دولت یازدهم و دوازدهم خواند و گفت: توجه دولت و اعتقاد به توان و مدیریت زنان سبب شد رشد قابل توجهی در آمار مدیران زن استان داشته باشیم.

نخعی ادامه داد: سه مدیرکل، ۲ معاون مدیرکل، یک نفر مشاور استاندار و چهار بخشدار زن استان، گویای این توجه است.

وی اظهار داشت: به لحاظ انتصاب مدیران زن بعد از ستاد وزارت کشور، خراسان‌ جنوبی چهارمین استان است.

نخعی با اشاره به تدبیر استاندار در راه‌اندازی ستاد توسعه خاوران گفت: براساس سیاست‌های ستاد توسعه، تاکید بر مشارکت و سرمایه‌گذاری بانوان در طرح‌های اقتصادی است.

وی افزود: با توجه به این تاکید، شورای مشورتی تمایل دارد مقدمات کار را برای مشارکت و سرمایه‌گذاری بانوان استان در طرح استیل کورد فراهم کند.

رییس شورای مشورتی استاندار خراسان جنوبی در حوزه بانوان گفت: بانوان می‌توانند با سرمایه‌های اندک خود در این طرح مشارکت کنند و ضمن کمک به صنعت استان، زمینه اشتغال جوانان زیادی را فراهم آورند.

وی اظهار امیدواری کرد: استیل کورد هم بتواند مانند کویر تایر در سطح ملی و بین‌المللی، مایه فخر و مباهات استان باشد.

مدیرعامل شرکت کویر تایر نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارش مبسوطی درخصوص روند شکل‌گیری کارخانه گفت: با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته حدود ۹ میلیارد تومان در سه طرح استیل کورد، نیروگاه خورشیدی و تولید تایر ماشین آلات معدنی و سنگین، سرمایه‌گذاری جدید خواهیم داشت.

محمدحسین زینلی افزود: تجربه چند سال اخیر نشان داده که درآمد کشور دیگر از نفت نیست بلکه در حال حاضر مواد پتروشیمی و معادن سهم بسزایی در درآمد کشور دارند.

وی با تاکید بر اینکه خورشید هرگز در کویر تایر غروب نمی‌کند گفت: حاصل ۲۳ سال تلاش این مجموعه، اشتغال مستقیم و غیرمستقیم برای پنج هزار و ۹۳۶ نفر و نیز سهم ۱۶ درصدی در شاغلان استان است.

مدیرعامل شرکت کویر تایر اظهار داشت: سهم کویر تایر در ارزش افزوده بخش صنعت استان ۳۰ درصد است و نیز ارزش فروش محصولات آن معادل ۹۳ درصد ارزش فروش سه محصول استراتژیک زرشک، زعفران و عناب است.