#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 

دبیر طرح ملی تلاوت قرآن کریم کشور گفت: امامزاده حسین بن موسی‌الکاظم(ع) طبس برای نخستین بار مجری طرح ملی تلاوت قرآن کریم انتخاب و معرفی شده است.

 طرح ملی تلاوت قرآن کریم معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسین مقدم‌کیا روز سه‌شنبه در آیین پیوستن طبس به یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت قرآن کریم شباب الرضا(ع) افزود: با انتخاب این مجری توانمند، شهرستان طبس به طرح ملی تلاوت قرآن کریم شباب‌الرضا(ع) پیوسته است.

وی ادامه داد: ورود امامزاده حسین‌بن موسی‌الکاظم(ع) به طرح ملی تلاوت فصل نوینی را فراروی نوجوانان و جوانان شهرستان طبس قرار می‌دهد.

دبیر طرح ملی تلاوت قرآن کریم کشور اظهار داشت: با پیوستن طبس به طرح ملی تلاوت قرآن کریم شباب‌الرضا(ع) پسران و دختران هشت تا ۱۵ سال می‌توانند در مسابقات این طرح به صورت حضوری و مجازی شرکت کنند.

وی افزود: در امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس بطور عملی زیرساخت‌های لازم برای برگزاری کرسی‌های تلاوت فراهم شده است.

مقدم‌کیا با تقدیر از متولیان امامزاده حسین بن موسی‌الکاظم(ع) گفت: حرکت رو به جلو متولیان قرآنی در طبس، شاخص‌های قرآنی این شهرستان را ارتقا خواهد داد.

یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت قران کریم شباب‌الرضا(ع)  امسال نیز به دو صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای ثبت‌نام می‌توانند از طریق سایت melitelavat.ir اقدام کنند.

طرح آموزش به صورت تقلیدی از قاریان برجسته انجام می‌گیرد، پس از ثبت‌نام، تا پایان شهریور ماه ۱۲ جلسه آموزشی شامل  جلسات وبیناری، جلسه برای خانواده‌ها، جلسات توجیهی و جلسات با حضور استاد، برگزار می‌شود و قرآن‌آموز پس از شرکت در این کلاس‌ها و اتمام دوره، در آزمون‌های پایان دوره جهت سنجش برای حضور در دوره مقدماتی، شرکت می‌کند.

هدف از این طرح کشف و پرورش استعدادهای قرآنی است، در صورت قبولی قرآن‌آموز در آزمون‌ها، به عنوان فراگیر “سطح یک” در موسسه قرآنی مجری طرح در استان پذیرش می‌شود.

اکنون که طرح به صورت مجازی نیز برگزار می‌شود، نگاه به اجرای طرح، نگاهی استانی باشد و حتی روستاها را هم در نظر بگیرید.

می‌توان برای جذب نوجوانان، از ظرفیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، پایگاه‌های بسیج، مساجد محلات، خادمیاران رضوی، ائمه جمعه شهرستان‌ها و ائمه جماعات بهره گرفت.