– استاندار خراسان جنوبی روز چهارشنبه از سه مرکز ذخیره‌سازی کالاهای تنظیم بازار بازدید کرد و گفت: در این بازدیدها شاهد ذخیره‌سازی مناسب و در حد مطلوب کالاهای اساسی هستیم که منطبق بر آمار و توضیحات مسئولان متولی است.

جواد قناعت در حاشیه بازدید از مراکز ذخیره‌سازی کالاهای تنظیم بازار در بیرجند در جمع خبرنگاران افزود: سال نو با ماه مبارک رمضان همزمان شده است و برای تامین اقلام اساسی و مایحتاج عمومی مردم از ماه‌های گذشته در حوزه معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری و دستگاه‌های متولی به ویژه جهاد کشاورزی استان با برگزاری جلسات مختلف برای تامین و ذخیره‌سازی اقلام اساسی برنامه‌ریزی شده است.

وی اظهار داشت: امروز از سه مرکز ذخیره‌سازی اقلام اساسی شامل گوشت منجمد قرمز و سفید، میوه و مرکبات و ایستگاه سوم ذخیره‌سازی شکر و برنج در مرکز استان بازدید شد و از حیث تامین اقلام اساسی چه برای ماه مبارک رمضان چه عید نوروز هیچ مشکلی در خراسان جنوبی نداریم و احتمال مازاد بودن اقلام اساسی هم وجود دارد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: بنابراین مردم درخصوص تامین اقلام اساسی خود در عید نوروز و ماه مبارک رمضان نگرانی نداشته باشند.

وی با بیان اینکه توزیع اولیه کالاهای اساسی شروع شده است افزود: برخی اقلام تاکنون یک چهارم توزیع شده و هنوز سه چهارم ذخیره‌سازی داریم.

قناعت درباره قیمت کالاها اظهار داشت: قیمت اقلام اساسی براساس تصمیمات ملی است و یکسری موارد به استان بر می‌گردد ولی در مجموع کالاهای تنظیم بازار ۱۰ درصد زیر قیمت بازار عرضه خواهد شد.

وی گفت: تلاش ما این است تا جایی که امکان داشته باشد قیمت‌ها به گونه‌ای مدیریت شود که مردم کمترین فشار را متحمل شوند.

استاندار خراسان جنوبی امروز با همراهی فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی، معاون اقتصادی استاندار و جمعی از مدیران با هدف بررسی میزان ذخایر موجود و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای تامین نیاز بازار از سردخانه‌ها و مراکز ذخیره کالاهای اساسی در بیرجند بازدید کرد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور