استاندار خراسان جنوبی گفت: سختگیری‌های بیش از اندازه باعث دلسرد شدن سرمایه‌گذاران می‌شود و سرمایه‌گذار به دنبال حضور در استانی است که سود و منفعت بیشتری برای او به همراه داشته باشد.

 جواد قناعت در دیدار مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان افزود: آنچه مورد تاکید و توجه ماست، اجرای دقیق قانون است و گزارش‌ها هم حکایت از آن دارد که خراسان جنوبی در این زمینه رتبه نخست کشور را دارد اما این نگاه سختگیرانه، گاهی نارضایتی‌هایی را به همراه دارد.

وی بر لزوم انعطاف دستگاه‌های اجرایی در اجرای قانون تاکید کرد و گفت: با توجه به شرایط استان که محروم است و نباید از پیشرفت عقب بماند، لازم است قانون با انعطاف اجرا شود.

استاندار خراسان جنوبی به حوزه اختیارات و وظایف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره و اضافه کرد: آنچه در جامعه مشهود است، خانواده‌ها را اذیت می‌کند و به معضل اجتماعی تبدیل شده، بیکاری است.

وی گفت: بیکاری از موضوعات جدی کشور و استان بوده و جبران آن از وظایف اصلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز به شمار می رود.

قناعت اظهار داشت: برخی مسایل از جمله تحریم‌ها، ضعف دستگاه‌های اجرایی و کرونا طی سال‌های اخیر، کشور را با چالش مواجه کرده و بر آمار بیکاری تاثیر گذاشته است.

وی با اشاره به تعدد حوزه کاری و تکثر افراد تحت پوشش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بخش اعظمی از جمعیت کشور، زیر مجموعه این وزارتخانه هستند و در قالب مستمری‌بگیران، معلولان و متقاضیان تسهیلات واحدهای کوچک تولیدی از خدمات این مجموعه استفاده می‌کنند.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: با توجه به ماموریت‌های کاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، چنانچه هوشمندی و درایت لازم وجود نداشته باشد و مدیران این مجموعه هم از روحیه بسیجی و انقلابی برخوردار نباشند، نارضایتی در سطح جامعه را به همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه نبود تعامل بین دستگاه‌های اجرایی، زیبنده استان نیست افزود: اصطکاک و نبود هماهنگی بین دستگاه‌ها باعث تاخیر در انجام کارها می‌شود.

قناعت گفت: این تکلیف دستگاه‌های اجرایی است که با هم بنشینند و در اجرای امورات مرتبط به تفاهم برسند و کارها را با تعامل و هم‌افزایی شتاب ببخشند.

وی با تاکید بر دقت نظر مدیران در پیگیری امور دستگاه‌ها تصریح کرد: مدیران باید ارتباط خود را با وزارت متبوع خیلی قوی کنند، چرا که جذب منابع نیازمند ارتباط تنگاتنگ و نزدیک با مدیران بالادستی است.

استاندار خراسان جنوبی افزود: مدیری قوی و توانمند است که از ظرفیت استاندار در رفع موانع و پیگیری مسایل در مرکز استفاده کند.

وی به برخی مسایل استان اشاره کرد و گفت: آنچه تعاونی‌های استان را دچار تنش می‌کند، بی‌اطلاعی اعضای هیات مدیره از شرح وظایف و اختیارات است و رفع این مشکل به برگزاری دوره‌های آموزشی و مشاوره نیاز دارد.

قناعت اظهار داشت: پیشنهاد استفاده از ظرفیت تعاونی‌ها در تنظیم بازار منطقی است و می‌تواند در استان اجرایی شود.

وی از گلایه و درخواست شهروندان در بازدید از شمال شهر بیرجند گفت و افزود: اینکه جوانان و اهالی منطقه بتوانند هفته یک روز یا هر روز در یک زمان مشخص از این فضا استفاده کنند، درخواست معقولی بود که برای رسیدگی به فرماندار ارجاع شد.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: یکی از برنامه‌هایی که در دستور کار داریم، این است که به گزارشات دستگاه‌ها در جلسات اکتفا نمی‌کنیم و سرکشی‌های بدون هماهنگی و سرزده از مجموعه‌های مختلف خواهیم داشت.

وی گفت: آنچه از مدیران انتظار داریم، شتاب و تحرک بیشتر در اجرای تکالیفی است که به عهده دارند.

قناعت افزود: یکی از موضوعاتی که باید در برنامه‌ها به‌طور ویژه دنبال شود و سرعت بگیرد، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است و هدف‌گذاری دولت سیزدهم هم پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد است.

مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان نیز در این جلسه به‌طور مفصل به تشریح اقدامات و برنامه‌های خود پرداختند.