مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی پدیده گرد و غبار، پسماند، شکار غیرمجاز را از مهم‌ترین چالش‌های محیط زیستی استان عنوان کرد و گفت: در راه پیشگیری و حل موضوعات و مسائل زیست محیطی در استان علاوه بر همکاری سایر دستگاه‌های ذیربط، سرمایه‌های اجتماعی که همان مردم نیز هستند، موثر خواهد بود.

حسن اکبری، در کارگروه زیست محیطی کمیسیون سلاح و مهمات غیرمجاز خراسان جنوبی ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی، اظهار کرد: با توجه به وسعت مناطق تحت مدیریت استان و کمبود نیرو برای حفاظت و حراست از مواهب خدادادی قطعا همیاری و همکاری سایر دستگاه‌ها و نهادها در این امر مهم لازم است؛ لذا همکاری مجموعه نیروی انتظامی استان به خصوص پلیس پیشگیری نیروی انتظامی با حفاظت محیط زیست در سطح استان قابل تقدیر است.

، وی با اشاره به کشفیات ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان از ابتدای سال جاری تا کنون، بیان کرد: محیط‌بانان در این بازه زمانی موفق به کشف ۱۹ قبضه سلاح غیرمجاز، ۸۰ قبضه سلاع مجاز، شناسایی و دستگیری ۱۸۰ نفر متخلف شکار و صید و مقادیر زیادی مهمات و فشنگ و کشف بیش از هزار قطعه پرنده زینتی و بالغ بر ۱۰۰ راس حیوانان شکار شده توسط متخلفان شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با بیان اینکه خراسان جنوبی ۲۵ درصد از تنوع زیستی کشور را دربردارد، افزود: اگر بخواهیم محیط زیست را حفظ کنیم باید کار فرهنگی انجام شود.

وی بیان کرد: فرهنگ‌سازی، ارائه آموزش‌های زیست محیطی لازم برای گروه‌های هدف مختلف، مهم‌ترین راه نجات محیط زیست است.

در پایان این جلسه با اهداء لوح تقدیر از طرف انجمن حمایت از حیوانات و همچنین نماینده همیاران محیط بان استان از اقدامات مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی در حوزه حقوق حیوانات قدردانی شد.