– نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: در انسان شناسی چه در بعد مثبت و چه بعد منفی، علم خیلی موثر است اما کافی نیست زیرا علم موثر همراه با تقوا است.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز پنجشنبه در دیدار ائمه جمعه و علمای اهل سنت خراسان جنوبی که به مناسبت آغاز هفته وحدت برگزار شد افزود: در پرونده‌های دادگاه تنها کسی که آگاهی ندارد قاضی است و گرنه دو طرف آگاه هستند اما نبود تقوا باعث شده که یک طرف از حقانیت فاصله بگیرد.

وی اظهار داشت: دزدی که نیمه شب از دیوار خانه مردم بالا رفته خودش می‌داند که مرتکب کار بدی شده اما همان فرد در دادگاه طلبکار می‌شود که ادعای شرف می‌کنم و مدعی است که به وی تهمت دزدی زده شده و آبرویش را برده‌اند,؛ بشر این گونه است.

امام جمعه بیرجند بیان کرد: این منفعت طلبی‌ها و حزب و گروه بازی‌ها نتیجه‌اش دنیای کنونی است و همه می‌دانند که مصیبت‌های دنیا به دلیل کارهای آنهاست؛ رهبر فرزانه انقلاب شب گذشته برای جوانان فرانسه پیامی صادر کردند که از رییس جمهور خود سوال کنید کسانی که دم از آزادی می‌زنند و به ساحت قدسی پیامبر اکرم (ص) به بهانه آزادی بیان توهین می‌کنند چگونه شده که اگر کسی در بحث هولوکاست دروغی که خودشان ساخته‌اند، تردید وارد کند به زندان می‌افتد و شکنجه می‌شود و حتی دانشمند آنها آقای روژه گارودی که با تحقیقات هولوکاست را زیر سوال برد، وی را زندانی کردند آیا آزادی یک طرفه است؟

وی با اشاره به بشارت از سوی انبیای سلف به امت‌ها درباره بعثت پیغمبر آخرالزمان گفت: مسئله ظهور پیغمبر آخرالزمان به گونه‌ای واضح و روشن بود که حتی افرادی که از اخبار پیغمبران سلف آگاهی داشتند، ظهور آن حضرت را انتظار می‌کشیدند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی اظهار داشت: مسئله ظهور پیامبر آخرالزمان چنان برایشان یقین بود که حتی در اختلافاتی که اهل کتاب با کفار بت پرست داشتند، اهل کتاب طبق شواهد و قرائن این ظهور را وعده می‌دادند که با ظهور آن پیامبر، سخنشان صدق و درست خواهد بود و بر کفار پیروز خواهند شد.

وی افزود: رییس جمهور فرانسه به تنهایی نسبت به اسلام کینه ندارد بلکه باطن همه آنها یعنی جریان طاغوت و استکبار نسبت به مسلمانان پر از عداوت است و چنان روزی مباد اما اگر آنها به مسلمانان مسلط شوند، پیداست همه عقده‌های بیش از هزار ساله خود را پیاده می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: امیدواریم خداوند فرج حضرت مهدی (عج) را نازل کند و مردم جهان و نه تنها مسلمانان را از دست این غول‌های بیابانی وحشی غربی نجات دهد.