مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: یادواره ۶۴ شهید ورزشکار استان، ۲۶ دی‌ همزمان با سالروز فرار شاه معدوم با محوریت شهید مدافع حرم مرتضی بصیری پور در بیرجند برگزار می‌شود.

حسن عزیزی روز دوشنبه در دیدار دست‌اندرکاران برگزاری یادواره شهدای ورزشکار استان با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: اعتقاد راسخ داریم که قهرمانی بدون معنویت و اخلاق به طور حتم ورزش نیست و جایگاهی در نظام اسلامی نخواهد داشت.

وی ادامه داد: برگزاری یادواره شهدا زمینه‌ساز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این یادواره زمینه‌ساز این مهم شود.

عزیزی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و نهادینه کردن آن در نسل جوان و نوجوان، ترویج فضایل و سجایای اخلاقی، تکریم منزلت و مقام شامخ شهدا، نمادسازی فرهنگی و الگوسازی موفق و ترویج وصایا و سیره عملی شهدا را از مهمترین اهداف برگزاری این یادواره عنوان کرد.

وی اظهار داشت: بررسی وصایای شهدای ورزشکار بیانگر ولایتمداری، ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و پایبندی به ارزش‌های الهی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی، اشاعه فرهنگ امیدواری به جامعه، ترویج هویت فرهنگ ناب اسلامی، پایداری ملی، وحدت و انسجام اسلامی، امر به معروف و نهی از منکر و ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی را از دیگر اهداف این یادواره بیان کرد.

وی استفاده از ظرفیت جوان و نوجوان و استمرار برنامه‌های فرهنگی شهادت را از مهمترین وجوه تمایز این یادواره با دیگر یادواره‌ها ذکر کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان از اعزام کاروان‌های راهیان نور در اسفند ماه در قالب این یادواره خبر داد و افزود: همزمان با دهه فجر امسال ۱۷ پروژه ورزشی در استان به بهره‌برداری می‌رسد که سه پروژه در شهرستان‌های بیرجند، سربیشه و زیرکوه با نام سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی نامگذاری خواهد شد.

یادواره شهدای ورزشکار خراسان جنوبی بعد از نماز مغرب و عشا روز پنجشنبه ۲۶ دیماه در سالن علوی واقع در خیابان آوینی بیرجند برگزار می‌شود.