استاندار خراسان جنوبی گفت: جشن حذف مدارس کانکسی درخراسان جنوبی و جشن خاتمه وجود سیستم‌های گرمایشی غیراستاندارد از کلاس‌های درس را به زودی برگزار می‌کنیم.

محمد صادق معتمدیان روز جمعه در آیین آغاز عملیات اجرایی مدرسه شبانه‌روزی طبس مسینا در شهرستان درمیان به تشریح هدف‌گذاری‌های استان در زمینه فضاهای آموزشی پرداخت و افزود: با این اقدام، مهمترین دغدغه مسئولان و خانواده‌ها از سیستم‌های غیراستاندارد و حوادثی که طی سال‌های اخیر رقم زده شد، برطرف می‌شود.

وی از شتاب فزاینده در روند توسعه فضاهای آموزشی در مناطق کمتر برخوردار استان خبر داد و گفت: با توجه به نیازسنجی‌های ناشی از بررسی‌های صورت گرفته، موضوع تأمین فضاهای آموزشی در مناطق کمتر برخوردار در اولویت‌های استان دیده شد.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: در همین راستا پیگیری‌هایی درخصوص تأمین منابع مورد نیاز برای رفع این دغدغه انجام شد و طی ۲ سال گذشته برای تحقق این برنامه از ظرفیت‌های دولتی، خیرین، نهادهای حاکمیتی و سازمان‌های اقتصادی تابع دولت استفاده کردیم.

وی با اشاره به شرایط استان و جمعیت اندک ساکن در برخی روستاها گفت: جمعیت اندک دانش‌آموزان مانع از این بود که در همه روستاها مدرسه احداث شود لذا برای ایجاد مجتمع‌های شبانه‌روزی در مناطق مختلف برنامه‌ریزی کردیم.

معتمدیان افزود: در همین راستا چند روز پیش به همت شرکت ملی صنایع مس ایران، مجتمع شبانه‌روزی حاجی‌آباد زیرکوه کلنگ‌زنی شد و امروز هم عملیات اجرایی احداث مدرسه شبانه‌روزی طبس مسینا را آغاز کردیم.

وی گفت: با پیگیری‌هایی که انجام گرفت شرکت ملی صنایع مس ایران، مبلغ پنج میلیارد تومان برای احداث این دو مجموعه آموزشی هزینه خواهد کرد و با مشارکت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و تزریق منابع مالی مورد نیاز، فاز اول این دو پروژه با سرعت اجرا می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه سیاست نظام مقدس جمهوری اسلامی، توجه ویژه به مناطق کمتر برخوردار است اظهار داشت: با سیاست‌گذاری‌هایی که انجام شده و با همت و هم‌افزایی مدیران، برنامه حذف محرومیت از مناطق کمتر برخوردار استان با سرعت در حال انجام است.

وی در تبیین اقدامات استان در راستای محرومیت‌زدایی به انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی با دستگاه‌های حاکمیتی کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، قرارگاه بسیج سازندگی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برای توسعه شهرستان‌های مرزی نهبندان، سربیشه، درمیان و زیرکوه در جریان سفر جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در ۱۵ مهر سال گذشته اشاره کرد.

معتمدیان گفت: در شهرستان درمیان هم که بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به عنوان دستگاه معین محرومیت‌زدایی تعیین شده، بنیاد علوی به نمایندگی اقدامات قابل توجهی را انجام داده است.

وی افزود: مطالعات بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در زمینه اجرای پروژه های عمرانی، زیرساختی، آموزشی، بهداشتی، احیای قنوات و سایر موارد براساس سند توسعه میان مدت شهرستان درمیان انجام گرفته است.

استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: علاوه بر اقدامات بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، برنامه‌های کلان‌تر نیز توسط دولت در این شهرستان صورت می‌گیرد و برنامه‌های دولت در زمینه تأمین زیرساخت‌ها است.

وی سپس به اقدامات صورت گرفته در زمینه گازرسانی، برقرسانی و اجرای مجتمع‌های آبرسانی اشاره کرد و گفت: طی یک برنامه دو ساله با تزریق مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان منابع دولتی و فاینانس داخلی، پروژه تکمیل مجتمع‌های آبرسانی استان از ۱۲ سال به ۲ سال کوتاه می‌شود.

امروز در سفر استاندار خراسان جنوبی به شهرستان مرزی درمیان، زمین چمن مصنوعی روستای منصورآباد افتتاح و عملیات اجرایی مدرسه شبانه‌روزی طبس مسینا نیز آغاز شد.

۹ ایستگاه فرستنده دیجیتال صدا و سیما نیز در استان خراسان جنوبی به طور همزمان با حضور استاندار در بخش گزیک شهرستان درمیان به بهره‌برداری رسید.