#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 استاندار خراسان جنوبی گفت: ارتش با پشتوانه مردمی، شجاعانه از وجب به وجب خاک کشور دفاع کرده و همیشه در کمک و مساعدت به مردم در تمامی صحنه‌ها حضور داشته است.

جواد قناعت روز دوشنبه در مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی و رژه خودرویی نیروهای مسلح در بیرجند افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران، ایمان را سرلوحه کار خود قرار داده و در زمره قوی‌ترین ارتش‌های ایمانی دنیا است.

وی گفت: مهمترین وجه ارتش ولایی و ایمانی ایران با ارتش‌های دنیا این است که ارتش در نهایت جزئی از دریای بی‌کران این ملت است.

استاندار خراسان جنوبی ماموریت ارتش در بین مردم را بزرگترین سرمایه اجتماعی دانست و اظهار داشت: امروز بهانه‌ای است تا از روحیه همه نیروهای مسلح به‌خصوص غیورمردان ارتش تجلیل داشته باشیم.

وی ادامه داد: اقتدار ارتش و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران عامل بازدارندگی در برابر دشمنان است.

قناعت با اشاره به اینکه روز ارتش از دوراندیشی رهبر فقید و بیانگذار انقلاب اسلامی ایران به یادگار مانده است خاطرنشان کرد: امام راحل روز ۲۶ فروردین ماه ۱۳۵۸ رسما پیام تاریخی خودشان را در حمایت از ارتش اعلام کردند و حمایت‌های حضرت امام خمینی (ره) از ارتش همزمان با هشت سال دفاع مقدس ادامه یافت.

وی گفت: امام راحل ۴۸ روز قبل از ارتحال ملکوتی خود یعنی ۲۸ فروردین ماه ۱۳۶۸، در آخرین پیام تاریخی خود با تجلیل از ارتش، مدال افتخار و رضایت خود را بر سینه آن نصب کردند.

استاندار خراسان جنوبی به نقش مهم و ستودنی ارتش در توقف نیروی‌های بعثی عراق در روزهای آغاز جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه ارتش ما انسجام و اتحاد لازم در این برهه زمانی را نداشت و در راس هم خیانت‌های بنی‌صدر به عنوان فرمانده جنگ انرژی و توان ارتش را گرفته بود، جانانه از مرزهای ایران دفاع کرد.

وی افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران نقش کلیدی، محوری و اساسی در جنگ تحمیلی داشت و تجهیزات، تخصص و سازمان ارتش در دوران جنگ توانست در مقابل ارتش بعثی دوام بیاورد و ارتش قبل از دوران جنگ تحمیلی هم اولین نهادی بود که به مصاف با خیزش ضد انقلاب و حرکت‌های مسلحانه در کشور برخاست.

قناعت گفت: ارتش جمهوری اسلامی شهدایی هچون صیادها، فکوری‌ها، بابایی‌ها، نامجوها، کشوری‌ها و دوران‌ها را تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرد که همچنان بر تارک ارتش همیشه پیروز و قهرمان می‌درخشند.

وی روز ارتش را روز نمایش اقتدار ملت ایران خواند و گفت: امروز ارتش جمهوری اسلامی امن‌ترین زمین، آسمان و دریا را برای ملت ایران فراهم کرده و افتخار دارد که با تقدیم ۵۸ هزار شهید، درخت تنومند انقلاب اسلامی را به خوبی آبیاری کرده است.

رییس شورای تامین استان خراسان جنوبی با بیان اینکه ارتش امروز در بخش تجهیزات نظامی و دفاعی به هیچ کشوری وابسته نیست اظهار داشت: ارتش در کنار مردم کشورمان ماموریت‌های امداد و نجات را در سیل، کرونا، حوادث طبیعی و بحران‌های مختلف انجام می‌دهد و به موقع وارد میدان خدمت می‌شود و همواره در کنار مردم بوده است.

وی افزود: دشمنان در سست کردن پیوند ناگسستنی رهبری و مردم توفیقی نداشته‌اند، ارتش و سپاه نیز به عنوان بازوان پرتوان با وحدت و همدلی از کیان کشور به خوبی حفاظت و صیانت می‌کنند، ارتش و سپاه در دوران دفاع مقدس هم در کنار هم بودند و در عملیات بدر و فتح‌المبین با همدلی این عملیات‌ها را انجام دادند که درخصوص این جانفشانی‌ها و رشادت‌های ارتش و سپاه کمتر کار شده است.

قناعت گفت: امروز مانند دوران دفاع مقدس ارتش و سپاه در کنار یکدیگر از مرزهای جمهوری اسلامی ایران دفاع می‌کنند و رشادت، شجاعت و جانفشانی‌های ارتش ولایی و مردمی در ۴۰ سال گذشته قابل تقدیر است.

وی اظهار داشت: حمایت فرماندهی کل قوا و ولی امر مسلمین جهان از ارتش سرمایه‌های بزرگی است و امروز وقتی ناوهای ارتش از آب‌های آزاد جهان می‌گذرند، پیام صلح، آرامش و امنیت برای تمام جهان است، امروز قدرت ارتش و سپاه مانع رویارویی نظامی دشمنان شده است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: تاکید فرماندهی کل قوا بر هم‌افزایی بین نیروهای مسلح به‌ویژه ارتش و سپاه است که این هم‌افزایی و ارتباط تخصصی تنگاتنگ باعث شده هم تکنیک و هم تاکتیک در بین آنان رشد قابل توجه و فزاینده‌ای پیدا کند.

وی اضافه کرد: خیلی از کشورهای سرکرده جهان در رتبه‌های بعد از ارتش جمهوری اسلامی ایران هستند و ارتش افتخار دارد که به هیچ کشور وابسته نیست و هیچ مستشار نظامی مانند زمان طاغوت در این نیرو فعالیت ندارد.

قناعت گفت: ارتش نگاه به آینده دارد و تهدیدات آینده را به‌خوبی می‌شناسد و رصد می‌کند همچنین برای انجام ماموریت‌های خود صد درصد آماده است.

وی افزود: ارتش به لطف خداوند و با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری در اوج قدرت قرار دارد و نیرویی در تراز انقلاب اسلامی است.

این مراسم با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار خراسان جنوبی، فرماندهان نظامی و انتظامی، اعضای شورای تامین استان، جمعی از مدیران استانی، خانواده‌های معظم شهدا و قشرهای مختلف مردم برگزار شد.

همزمان با ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و حماسه‌آفرینی‌های نیروی زمینی، یگان‌های منتخب نیروهای مسلح مستقر در خراسان جنوبی در مسیر بلوار پاسداران شهر بیرجند رژه خودرویی انجام دادند و بخشی از توان نظامی خود را به نمایش گذاشتند.