#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گغت روند نزولی ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: روند رو به کاهش بیماری در استان با سرعت ملایم ادامه دارد و امیدواریم تداوم داشته باشد.

وی افزود: از ابتدای شیوع کرونا تا روز گذشته ۵۵ هزار و ۱۲ آزمایش کرونا در آزمایشگاه مولکولی استان انجام شده است که از این تعداد ۲۰ هزار و ۱۸۵ بیمار مبتلا به کرونا شناسایی شدند.

دهقانی اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته نیز ۱۹۸ آزمایش مولکولی انجام شد که ۴۸ بیمار مثبت شناسایی شدند و ۳۰۱ تست سریع هم انجام شد که از این طریق نیز ۷۳ بیمار مبتلا به کرونا شناسایی شدند.

وی گفت: در مجموع از کل مواردی که در شبانه‌روز گذشته از آزمایش‌های مولکولی و سریع شناسایی شدند، ۷۶ مورد مربوط به شهرستان بیرجند بوده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: در حال حاضر ۲۲۴ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۳۲ بیمار مبتلا به کرونا بوده‌اند.

وی بیان کرد: ۲۱ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال ۶ نفر مناسب نیست و با یک مورد فوت جدید در ۲۴ ساعت گذشته تعداد کل فوتی‌های ناشی از کرونا در خراسان جنوبی به ۸۶۰ نفر رسید.

دهقانی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۴۶ بیمار تنفسی در بیمارستان‌ها بستری شدند و ۴۸ بیمار که شامل ۲۳ بیمار کرونایی بودند از بیمارستان‌های ما ترخیص شدند.