#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: جوانان و داوطلبان عضو جمعیت هلال احمر در طرح ناظران سلامت با لباس فرم سازمان جوانان یا داوطلبان و کارت شناسایی معتبر به گروه بهداشت محیط محلات ملحق می‌شوند.

محمدرضا رضایی  افزود: طرح ناظران سلامت با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و با هدف مقابله با ویروس کرونا همزمان با سراسر کشور در استان خراسان جنوبی اجرا می‌شود.

وی گفت: حضور در ادارات، مراکز ارایه خدمات عمومی مردمی برای نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی از سوی مراکز بهداشت، ارایه آموزش‌های عمومی کسبه و گزارش روزانه به ستاد و مراکز بهداشت شهرستان‌ها از تعهدات هلال احمر در اجرای این طرح است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی ادامه داد: تاکنون جلساتی در ارتباط با اجرای این طرح با دانشگاه علوم پزشکی برگزار شده است.

وی با بیان اینکه طرح ناظران سلامت به صورت مشترک و ملی با وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشـکی اجرا می‌شود گفت: این طرح در قالب همکاری جوانان، داوطلبان و امدادگران با بازرسان سلامت محیط و کار دانشگاه‌های علوم پزشکی در زمینه کنترل و نظارت بر حسن اجرای پروتکل‌های بهداشتی در راستای صیانت از سلامت هم استانی‌ها و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا اجرا می‌شود.

وی اظهار داشت: رعـایت کرامت انسانی بهره‌گیران در این طرح مورد تاکید است همچنین حفظ سلامت جوانان، داوطلبان و امدادگران مشارکت کننده ضروری است که باید به آن توجه شود.

رضایی بیان کرد: برنامه‌ریزی، فراخوان و آماده‌سازی تیم‌ها برعهده شعب جمعیت هلال احمر و سازمانـدهی و بهره‌گیری از آنها برعهده معاونت بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشـکی (مراکز بهداشت شهرستان‌ها) است و بعد از اعلام نیاز دانشگاه علوم پزشکی تعداد افراد مورد نیاز به تفکیک شعب ابلاغ خواهد شد.

وی افزود: بعد از ابلاغ تعداد افراد مورد نیاز، تیم‌های جوانان تشکیل و جلسات آموزشی و توجیهی درخصوص چگونگی اجرای هرچه بهتر طرح برگزار می‌شود.

وی گفت: اعضا و داوطلبان جمعیت ضمن بازدید از مراکز و اماکن زیر پوشـش مرکز خدمات جامع سلامت محل خدمت خود، چک لیسـت مربوط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی را به طور روزانه تکمیل و به کارشناس محیط همان مرکز تحویل می‌دهند.

پیش از این طرح آمران سلامت توسط جمعیت هلال احمر در خراسان جنوبی اجرا شد.