شورای هماهنگی مدیریت بحران خراسان جنوبی با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و سایر اعضا، در محل مدرسه روستای سیل زده شیرگ شهرستان سربیشه تشکیل جلسه داد.

در این نشست با توجه به آبگرفتگی بیش از ۶۰درصد منازل روستایشیرگ،مقرر شد منازل دچار آبگرفتگی تا آخر وقت امروز تخلیه شوند.
تهیه فهرست واحدهای مسکونی که مشکل ایمنی دارند و پاکسازی معابر اصلی روستای شیرگ از گل و لای تا صبح فردا  و تمامی معابر تا ۳ روز آینده، به عهده بنیاد مسکن و بازگشایی مسیرهای اصلی و فرعی استان که در اثر سیل مسدود شده اند به عهده راهداری و حمل و نقل جاده ای گذاشته شد.
مسئولان شرکتهای آب، برق، گاز و ارتباطات نیز موظف شدند تا اواخر امروز نیاز مردم روستای شیرگ در حوزه های خود را تأمین کنند و جهاد کشاورزی نیز باید تا سه روز آینده نسبت به بازگشایی و احیای قنات روستای شیرگ اقدام کند.
مسئولان منابع طبیعی و آب منطقه ای نیز موظف شدند سازه های آبخیزداری در حوزه بالادست روستای شیرگ احداث کنند تا سیلابهای احتمالی دیگر سبب تخریب روستا نشود.
آسمانی مقدم مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در این نشست گفت: ۱۰واحد مسکونی در روستای شیرگ کامل تخریب شده است و ۳۸واحد دیگر نیز در این روستا در آستانه تخریب است که مقرر شد برای بازسازی آنها و همچنین جابجایی منازلی که در معرض سیلاب است جلسات کارشناسی برگزار شود.
مدیران کمیته امداد نیز از تامین ۵قلم از اقلام ضروری زندگی برای ۲۶خانواده مددجو و ۱۵خانواده نیازمند این روستا که بر اثر سیل لوازم خانگی خود را از دست داده اند خبر دادند.
شهریاری مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی نیز در این نشست با اشاره به نجات ۱۱نفر از مرگ حتمی در سیلاب های اخیر در استان گفت: ۱۱مورد خودروی سواری گرفتار در سیل نیز توسط پرسنل هلال احمر رهاسازی و در روستای شیرگ سربیشه نیز ۷۰تخته چادر و  ۴۵۰عدد پتو و اقلام غذایی توزیع شد.
توزیع اقلام با دفترچه بین آسیب دیدگان از دیگر مصوبات این نشست بود.
همچنین اعضای مدیریت بحران قبل از برگزاری این نشست از نقاط آسیب دیده روستا به صورت میدانی بازدید کردند.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله