استاندار خراسان‌جنوبی در جریان سفر به سربیشه از روند تأمین و احداث مسکن محرومین در روستاهای مرزی این شهرستان بازدید کرد.
ی؛ دکتر قناعت در جریان این سفر از روند تأمین و احداث مسکن برای محرومین روستاهای مرزی لجونگ، دامدامه و برق اله بازدید کرد.
?استاندار ضمن اعلام رضایت از اقدامات انجام شده در تأمین مسکن محرومین این منطقه، دستور داد؛ به منظور بررسی مشکلات روستاهای مورد بازدید، در اسرع وقت، جلسه ای با حضور کلیه دستگاه‌ های خدمت رسان برگزار شود.
?در جریان این بازدید مدیرکل بنیاد مسکن استان طی گزارشی اظهار داشت : در راستای اجرای تفاهم نامه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بنیاد مستضعفان با موضوع احداث ۲۰ هزار واحد مسکونی برای محرومین در سطح کشور که در اسفند ماه ۱۴۰۰ با حضور مهندس فتاح و دکتر نیکزاد در روستای نوغاب هندوالان درمیان کلنگ زنی شد و عملیات اجرای آن شروع گردید، تعداد هزار واحد سهمیه استان خراسان جنوبی تعیین شد.
?تنها افزود : از این سهمیه تعداد ۱۵۳ واحد به صورت متمرکز در ۵ روستای محروم و مرزی شهرستان سربیشه، شامل لجونگ، کلاته بلوچ، دامدامه، برق اله و صولابست در حال احداث می باشد.
?وی ادامه داد : این ۱۵۳ واحد شامل ۷۳ واحد برای متقاضیان عادی بنیاد مسکن، تعداد ۶۵ واحد برای مددجویان کمیته امداد و تعداد ۱۵ واحد نیز برای توانخواهان بهزیستی می باشد.
?مدیرکل بنیاد مسکن استان با بیان اینکه عملیات ساخت آن ۷۳ واحد و ۱۵ واحد توسط بنیاد مسکن در حال انجام است، اظهار داشت: از محل این تفاهم نامه به هر واحد مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات ۲۰ ساله با کارمزد ۵ درصد، مبلغ ۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و دو تن میلگرد رایگان و ۱۰ تن سیمان رایگان تعلق می گیرد.
?تنها تصریح کرد : عملیات ساخت ۶۵ واحد نیز توسط کمیته امداد در حال انجام است و از محل این تفاهم نامه به هر واحد مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات ۲۰ ساله با کارمزد ۵ درصد، مبلغ ۴۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۲ تن میلگرد رایگان و ۱۰ تن سیمان رایگان تعلق می گیرد.
?وی در پایان گزارش خود بیان داشت : اراضی مورد نظر برای ساخت این واحدها توسط بنیاد مسکن تأمین شده است.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور