معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: در سه ماه نخست سال جاری ۶۱ میلیارد تومان مستمری به مددجویان زیرپوشش کمیته امداد استان پرداخت شده است.

سید رضا حسینی افزود: از این مبلغ ۵۲ میلیارد و ۴۲ میلیون تومان به ۳۰ هزار و ۸۹۱ نفر مددجوی مستمری بگیر و ۹ میلیارد و ۹۷۲ میلیون تومان به ۱۲ هزار و ۶۳۳ نفر مددجوی تبصره ۱۴ پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه در سه ماه نخست امسال ۱۵۰ سری جهیزیه به ارزش ۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان به نوعرسان زیرپوشش این نهاد پرداخت شده است، اضافه کرد: تلاش کردیم جهیزیه نوعروسان را از در کارخانه و با کمترین قیمت تهیه و در اختیار آنان بگذاریم.

حسینی عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه کولر به ارزش ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بین مددجویان مناطق گرمسیری و سایر نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد توزیع کردیم.

وی گفت: از ابتدای سال جاری با پیگیری‌های کمیته امداد ۱۰ نفر از مددجویان پسر کمیته امداد از سربازی معاف، ۲۰ نفر شامل طرح کاهش تعرفه و ۲۲ نفر به نزدیکترین محل زندگی خود منتقل شدند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۰۷ بیمار خاص و هزار و ۳۳ بیمار صعب‌العلاج زیرپوشش کمیته امداد استان هستند، اضافه کرد: در سه ماه نخست امسال ۵۷۸ نفر از این افراد خدمات درمانی به ارزش ۱۶۸ میلیون تومان دریافت کردند.

حسینی عنوان کرد: چهار هزار کودک مبتلا به سوء تغذیه از خدمات حمایتی این نهاد در استان بهره‌مند می‌شوند و هدف کمیته امداد از حمایت کودکان گرفتار سوء تغذیه ارتقای وضعیت تغذیه این افراد است.

وی ادامه داد: همچنین هزار و ۵۰۰ مادر باردار و شیرده از خدمات حمایتی این نهاد در استان بهره‌مند هستند و این افراد در سه ماه نخست امسال ۱۵۰ میلیون تومان حمایت مالی شده‌اند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: هزار و ۳۸۹ زن سرپرست خانوار و مجری طرح اشتغال زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که در این خصوص ۹۴۷ میلیون تومان برای بیمه آنان هزینه کردیم.

وی اظهار داشت: از ابتدای امسال هشت خانوار زیرپوشش کمیته امداد براثر بارندگی و آتش‌سوزی دچار آسیب شدند که ۶۰ میلیون تومان به این خانواده‌ها کمک مالی برای جبران خسارت شده است.