مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی از اجرای ۱۶ طرح ورزشی در مناطق محروم استان به ویژه در مرزها خبر داد.

 محسن قطبی در نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته دولت با اشاره به عملکرد ورزش و جوانان در دولت سیزدهم بیان کرد: در حال حاضر ۸۵ سمن جوانان فعال در استان وجود دارد که ۲۸ سمن در این دولت ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه ۳۱ کارگاه توانمند سازی و ارتقای اعضای سازمان‌های مردم نهاد برگزار شده است، اظهار کرد: ۲۲ طرح از سمن‌های استان در سازمان وزارت تصویب شده و از اعتبارات ملی بهره مند شده‌اند.

قطبی با بیان اینکه دبیر خانه دو سمن شامل علمی پژوهشی و کارآفرینی راه اندازی شده است، گفت: در راستای اجرای طرح ملی گفت و شنود با جوانان، تاکنون ۳۸ جلسه برگزار شده است.

وی از برگزاری ۵۹۶ کارگاه آموزشی پیش، حین و بعد از ازدواج خبر داد و افزود: همچنین هشت هزار و ۹۹۸ نفر در طرح سرباز مهارت آموزش دیده‌اند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی برگزاری کارگاه‌های فرزند پروری و فرزند آوری، جوانی جمعیت و ارائه آموزش‌های رایگان در امر ازدواج آسان را از دیگر برنامه‌های انجام شده دانست.

وی راه اندازی مجمع خیریه ازدواج در بیرجند را از دیگر خدمات انجام شده دانست و گفت: همچنین مجوز راه اندازی اولین مرکز واسطه گری ازدواج در استان اخذ شده است.

قطبی با بیان اینکه در حوزه ورزش قهرمانی، ۵۷ پروژه ورزشی از ابتدای ۱۴۰۰ تاکنون به بهره برداری رسیده است، گفت: ۹۷۹ رویداد ورزش همگانی داشتیم که ۴۴۵ مورد در روستاها بوده است.

بنا به گفته وی، در حوزه ورزش قهرمانی ۳۴ ورزشکار سازمان یافته در خراسان جنوبی وجود دارد که در هیئت‌های ورزشی پراکنده شده‌اند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با بیان اینکه ۴۵ باب زمین چمن مصنوعی با ۳۵ میلیارد تومان اعتبار در دو سال گذشته افتتاح شده است، گفت: تجهیز دو خانه جوان با اعتبار چهار میلیارد ریال و راه اندازی پنج باب استخر شنا از اقدامات انجام شده در حوزه عمرانی بوده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای ۱۴۰۲ تاکنون ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای هیئت‌های ورزشی جذب کرده‌ایم، گفت: ۴۷ میلیارد تومان هم از اعتبارات تملک دارایی به حوزه ورزش جوانان اختصاص یافته که ۳۵ درصد این اعتبار مربوط به قاین است.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور