#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

?جانشین رئیس ستاد کرونای خراسان جنوبی گفت: برای مهار کرونا، باید احساس مسئولیت جمعی را در خود به وجود بیاوریم.
حسینی معاون توسعه مدیریت و منابع که در غیاب ناشی از کسالت خوش خبر سرپرست استانداری ریاست جلسه مدیریت کرونای استان را به عهده داشت، با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: همه ما باید در زمینه مدیریت شرایط موجود و انجام وظیفه در خصوص مهار بیماری کرونا احساس مسئولیت کنیم.
?وی متذکر شد: همه ما باید از حالت رفع تکلیف خارج شده، فراتر از وظیفه محوله به این موضوع ورود نماییم.
?معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری با اشاره به مصوبات ستاد کرونای که در همه کشور لازم الاجراست، تصریح نمود: به علت کارآمدی هر چه بیشتر مصوبات، لازم است نسبت به بومی سازی آنها اقدام نماییم.
?حسینی تأکید کرد: اجرای مصوبات ستاد کرونا به عنوان امر بسیار مهمی است که باید به صورت شفاف و روشن در دستور کار دستگاه های متولی قرار گیرد.
?وی با بیان این که چالش اصلی ما سلامت آحاد افراد جامعه است، متذکر شد: در این راستا باید بین همه نهادها و دستگاه ها هم افزایی شکل بگیرد و در شرایط فعلی آسیب ما از جزیره ای برخورد کردن است.
?به گفته وی؛ هر دستگاه و نهادی ملزم به رعایت بخشنامه های بالادستی است در حالی که می بایست اجرای مصوبات ستاد کرونا در اولویت کار قرار گیرد.
?معاون استاندار به مصوبات ستاد ملی کرونا اشاره کرد و اظهار داشت : به جهت نظارت بیشتر بر اجرای درست مصوبات ستاد کرونا، قرارگاه عملیاتی ستاد به ریاست وزیر کشور شکل می گیرد تا درخصوص این که مصوبات ضمانت اجرایی داشته باشند، تصمیماتی اتخاذ گردد.
?حسینی به برگزاری جلسات در دستگاه ها اشاره کرد و گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، برگزاری جلسات با بیش از ۱۵ نفر ممنوع است و بقیه افراد می بایست از طریق ویدئوکنفرانس و به صورت تصویری در جلسه حضور داشته باشند.

?وی در ادامه از مصوبه رعایت شیوه نامه های بهداشتی در ادارات و دستگاه های اجرایی گفت و با اشاره به ارزیابی های صورت گرفته ناشی از نظارت بازرسین کمیته اجتماعی ستاد کرونا خاطرنشان کرد: بر اساس بررسی های انجام شده، ادارات و دستگاه های اجرایی استان به لحاظ رعایت پروتکل های بهداشتی به نسبت چند وقت قبل، وضعیت بهتری دارند اما در مجموع میزان رعایت نکات توسط کارمندان و ارباب رجوع ۶۰ درصد است که آمار مطلوبی نیست و باید ارتقاء پیدا کند.
?معاون استاندار از نتایج ارزیابی و نظارت ها گفت و افزود: طبق کارشناسی های صورت گرفته، پایانه های مسافربری و پاساژها بدترین شرایط ذا داشته اند و نانوایی ها، بانک ها و رستوران ها بیشترین اخطارها و تذکرات را دریافت نموده اند.
?حسینی با تأکید بر این که به موضوع رعایت موازین بهداشتی در واحدهای صنفی با جدیت بیشتری باید ورود شود، گفت: در بحث اجرای برنامه ها، دستگاه ها حتماً باید پیوست کرونایی داشته باشند و قبل از انجام هر اقدامی، وضعیت را تحلیل نمایند و ببینند کاری که انجام می دهند چقدر می تواند به عدم رعایت شیوه نامه ها بینجامد.
?وی با اشاره به موضوع توزیع مرغ و روغن توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: سازمان صمت می بایست با افزایش مراکز عرضه، مدیریت زمان توزیع، ملزم کردن اصناف به رعایت ضوابط بهداشتی و … از ازدحام جمعیت در فروشگاه ها و زیر پا گذاشتن پروتکل ها جلوگیری نماید.
?به گفته وی؛ برای کنترل جمعیت و ممانعت از ایجاد ازدحام در آرامستان ها هم باید با جدیت بیشتری ورود کنیم و از توان نیروی انتظامی در این زمینه بیشتر استفاده شود.
?معاون استاندار در بخشی از سخنانش به میزان شیوع بیماری و دو پیک پشت سر گذاشته شده گریزی زد و در مقایسه با شرایط کشور و دیگر مناطق دنیا به این نتیجه رسید که در کشور ما شرایط عکس کشورهای اروپایی شده و بی تفاوتی ها نسبت به رعایت موازین بهداشتی، آمار شیوع بیماری را افزایش داده است.
?حسینی تأکید نمود: شیوع بیماری سبب شده به سالمندان بالای ۶۵ سال استان، آسیب جدی وارد شود.
?رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز به عنوان دبیر جلسه توضیحات جامعی درخصوص آمار شیوع بیماری، سفر معاون وزیر بهداشت به استان، نتیجه بازرسی های صورت گرفته در واحدهای صنفی و ادارات ارائه کرد.
?دهقانی از تأثیر تذکرها در بهبود شرایط واحدهای صنفی هم گفت و خاطرنشان کرد: جلسات ستاد کرونای استان، معمولاً بعد از جلسات ستاد ملی کرونا برگزار می شود اما طی دو هفته گذشته که روز شنبه ۲۶ مهرماه تعطیلی رسمی بود و هفته قبل هم اعضای ستاد ملی کرونا در حسینیه امام خمینی(ره) با مقام معظم رهبری دیدار داشتند که این دیدار بدون حضور تصویری استانداران و رؤسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور برگزار شد، لذا به همین دلیل طی دو هفته گذشته ستاد کرونا در استان تشکیل نشد.
?شایان ذکر است: این جلسه با حضور فیزیکی جمعی از اعضا و ارتباط تصویری فرمانداران شهرستان های ۱۱ گانه استان برگزار شد و اعضای حاضر به توضیحات جامعی درخصوص اقدامات صورت گرفته در راستای مهار بیماری و موانع موجود پرداختند.