استاندار خراسان‌جنوبی:
?کلنگ زنی پروژه ها شرایط و آداب خاصی دارد
?استاندار خراسان جنوبی از کلنگ زنی مجتمع گلخانه ای آیسک امتناع کرد و گفت:کلنگ زنی یک پروژه آداب و شرایط خاصی دارد.
برنامه ریزی های صورت گرفته در سرایان، امروز و در سفر معتمدیان به این شهرستان، می بایست کلنگ آغاز عملیات احداث گلخانه ۴۰ هکتاری شهر آیسک به زمین زده می شد.
?استاندار اما از کلنگ زنی این پروژه امتناع کرد و گفت: بهره برداری از این پروژه، کمک خوبی به اشتغال منطقه می کند اما کلنگ هیچ پروژه ای در استان بدون انجام مقدمات اولیه به زمین زده نمی شود.
معتمدیان متذکر شد: زمانی شروع عملیات اجرایی یک پروژه، کلنگ زنی می شود که پیمانکار آن مشخص شده باشد.
?وی تأکید کرد: چون در این مورد کوتاهی شده و ما نمی خواهیم بدقول شویم لذا هر موقع شرایط مهیا شد و پیمانکار پروژه مشخص گشت، به صورت اختصاصی و صرفاً برای کلنگ زنی این پروژه به آیسک خواهیم آمد.
?شایان ذکر است: یکی از مصوبات بسیار مهم همایش ملی روستا و عشایر که ۱۵ مهر امسال در بیرجند برگزار شد، احداث هزار هکتار گلخانه طی بازه زمانی دو سال بود که با ایجاد اشتغال پایدار برای ۸ هزار نفر، قابلیت تولید ۲۸۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی صادرات محور و ارزآوری ۵۰۰ میلیون دلار را دارد.
?امروز و در جریان سفر استاندار به شهرستان سرایان و به مناسبت گرامیداشت ایام دهه فجر ، قرار بود گلخانه ۴۰ هکتاری آیسک کلنگ زنی شود. این مجموعه گلخانه ای، بعد از بهره برداری قابلیت تولید ۲۰۰ تن محصول را دارد و نقش مهمی در اشتغالزایی در بخش آیسک و شهرستان سرایان خواهد داشت.