مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی گفت: براساس پایش و ارزیابی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، خراسان جنوبی برای سومین دوره متوالی در شاخص ملی امنیت سرمایه‌گذاری، رتبه دوم را در بین استان‌های کشور کسب کرد.

مجتبی شریعتی‌فر  افزود: این رتبه بندی به صورت فصلی منتشر می‌شود و در گزارش اخیر منتشر شده در شهریور سال جاری که مربوط به پایش امنیت سرمایه‌گذاری استان‌ها در پاییز ۱۴۰۱ است، خراسان جنوبی رتبه دوم کشور را مانند ۲ فصل قبلی به دست آورده است.

وی عنوان کرد: براساس گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس که با استفاده از آمارهای رسمی منتشر شده در کشور و نیز ارزیابی سه هزار و ۵۲ فعال اقتصادی در همه استان‌های کشور انجام شده، وضعیت امنیت سرمایه‌گذاری در پاییز سال ۱۴۰۱ را با ۲۸ مولفه، هفت نماگر به تفکیک استان‌ها و در ۹ حوزه کسب و کار نشان می‌دهد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی گفت: براساس ارزیابی صورت گرفته به ترتیب استان‌های سمنان، خراسان جنوبی و هرمزگان مناسب‌ترین وضعیت را از دیدگاه فعالان کسب و کار از منظر شاخص امنیت سرمایه‌گذاری در کشور دارا هستند.

وی تصریح کرد: رتبه خراسان جنوبی حاکی از این است که نماگرهای عملکرد مطلوب دولت در استان، ثبات اقتصاد کلان، شفافیت و ثبات رویه قبلی اجرایی، فرهنگ وفای به عهد، مصونیت مالی شهروندان و تضمین حقوق مالکیت با امتیاز ۶.۳۵ از ۱۰ به دست آمده است.

شریعتی‌فر افزود: میانگین امتیاز کشور برای این شاخص ۶.۸۲ بوده و امتیاز ۱۰ بدترین حالت امنیت سرمایه‌گذاری است.

وی اجرای اقدامات زیرساختی برای توسعه اقتصادی استان با اهتمام و پیگیری ویژه استاندار، رفع موانع و مشکلات سرمایه‌گذاران در کارگروه‌های مختلف اعم از کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، فعال‌سازی اقتصاد مرز، بهبود فضای کسب و کار از سوی دستگاه‌های اجرایی و حذف قوانین مخل کسب و کار در دستگاه‌های اجرایی را از دلایل این موفقیت ذکر کرد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی گفت: حمایت مسئولان استانی از سرمایه‌گذاران و عمل کردن مسئولان استانی و محلی به وعده‌های اقتصادی داده شده، مشارکت بانک‌ها و موسسات عامل در تولید و اقتصاد استان، پیگیری و مطالبه رسانه‌های استان در به ثمر رسیدن طرح‌های سرمایه‌گذاری از دیگر دلایل است.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور