مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: سهمیه خراسان جنوبی  در برنامه چهار ساله دولت سیزدهم ساخت ۳۸ هزار و ۶۷۵ واحد نهضت ملی مسکن بوده که تاکنون عملیات اجرایی ۳۳ هزار و ۱۴۰ واحد آغاز شده است.

 میرمحمد مودی روز شنبه در شورای مسکن استان که در ادامه نشست ویدئوکنفرانسی شورای عالی مسکن با حضور «محمد مخبر» سرپرست ریاست جمهوری برگزار شد، افزود: از این تعداد ۱۸ هزار و ۷۱۹ واحد مسکن حمایتی، هزار و ۳۶۵ واحد خودمالکی، هزار و ۱۷۹ واحد بازآفرینی شهری، ۱۱ هزار و ۸۸۶ واحد روستایی است.

وی گفت: منظور از آغاز عملیات اجرایی در مسکن حمایتی شروع اجرای فونداسیون، در بازآفرینی شهری اخذ پروانه و در مسکن روستایی و خودمالکی انعقاد قرارداد مشارکت مدنی است.

دبیر شورای مسکن استان خراسان جنوبی ادامه داد: تاکنون در طرح نهضت ملی مسکن برای ۲۰ هزار و ۷۰۸ واحد مسکونی استان پروانه ساختمانی گرفته شده و از این تعداد ۱۳ هزار و ۴۸۴ واحد در مرحله اتمام فونداسیون است.

وی گفت: از زمان اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان ۱۳۴ هزار و ۴۷۷ نفر متقاضی ثبت‌ نام کردند که از این تعداد ۴۴ هزار و ۷۷۰ نفر تایید نهایی شده‌اند.

مودی با بیان اینکه برای ۵۸ هزار و ۹۲۸ متقاضی، زمین تامین شده است افزود: ۲۲ هزار و ۲۳۹ متقاضی آورده بالای ۴۰ میلیون تومان را پرداخت کرده اند، عملیات ساختمانی هزار و ۵۷۹ واحد نیز به اتمام رسیده است.

وی بیان کرد: متوسط پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن در استان خراسان جنوبی از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون به ۴۵.۳۴ درصد رسیده است.

همزمان با آغاز به‌ کار دولت سیزدهم در شهریور ۱۴۰۰ و ابلاغ قانون “جهش تولید مسکن” با دستور رئیس جمهور از مهر همان سال ثبت‌نام طرح “نهضت ملی مسکن” در سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن آغاز شد که براساس آخرین آمار در خراسان جنوبی تاکنون ۱۲۳ هزار و ۷۳۶ نفر در این طرح ثبت‌ نام کردند و از این تعداد حدود ۴۳ هزار نفر تایید نهایی شده‌اند.

بر مبنای طرح “نهضت ملی مسکن” و قانون “جهش تولید مسکن” مصوب مجلس شورای اسلامی، مقرر شد دولت در چهار سال، چهار میلیون واحد مسکونی را در سراسر کشور احداث کند و در استان خراسان جنوبی تامین زمین برای حدود ۶۰ هزار واحد انجام شده است.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور