زنگ مهر، مقاومت، شهادت، ایثار و نماز روز شنبه به صورت نمادین با حضور استاندار خراسان جنوبی در دبیرستان حضرت فاطمه زهرا (س) شهر بیرجند نواخته شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در این آیین که جمعی از مسوولان استان، فرماندهان نظامی و انتظامی، خانواده شهدا و ایثارگران، معلمان و اولیای دانش‌آموزان حضور داشتند، گفت: بیش از ۵۰ هزار دانش‌آموز استان امروز سال تحصیلی را به صورت حضوری و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی آغاز می‌کنند.

محمدعلی واقعی افزود: تمامی مدارس روستایی و عشایری و هنرستان‌های فنی امروز فعالیت خود را آغاز کردند و امیدواریم با کنترل کرونا و واکسیناسیون همگانی بتوانیم شاهد حضور حداکثری دانش‌آموزان در مدارس باشیم.

وی گفت: واکسیناسیون معلمان در استان خراسان جنوبی به پایان رسیده و واکسیناسیون دانش‌آموزان متوسطه دوم و متوسطه اول در حال انجام است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه امسال ۲۰ هزار کلاس اولی در مدارس استان ثبت‌نام شدند تصریح کرد: تاکنون ۱۷۰ هزار دانش‌آموز برای ثبت‌نام در مقاطع تحصیلی مختلف به سامانه مراجعه کردند که پیش‌بینی می‌شود این آمار به بالای ۱۸۰ هزار دانش‌آموز در این استان برسد.

وی با بیان اینکه در بازگشایی مدارس اصل بر حفظ سلامتی دانش‌آموزان، معلمان و خانواده آنان است افزود: مدارس امسال به‌صورت تدریجی و در سه مرحله از ابتدای مهر تا نیمه دوم آبان بازگشایی می‌شوند.

واقعی بیان کرد: با وجود همه کمبودها تمام ظرفیت برای تامین بهداشت و سلامت در مدارس به کار گرفته شده و تجهیزات مورد نیاز در چهار ‌مرحله به مدارس ارسال و یک مرحله دیگر هم ارسال خواهیم داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: بسته‌های بهداشتی به مدارس ارسال و سه میلیارد تومان وجه نقد تامین شده است که اقلام مورد نیاز مدارس تهیه شود.

وی درباره نحوه توزیع کتاب درسی گفت: توزیع کتاب‌ها آغاز شده است و ادامه دارد فقط در پایه اول کسری کتاب داشتیم که تهیه شده و در اختیار مدارس قرار گرفته است.

واقعی افزود: علیرغم همه تنگناها و شیوع ویروس کرونا دانش‌آموزان خراسان جنوبی برای سومین سال متوالی میانگین بالاترین نمره نهایی کشور را کسب کردند.

زنگ مهر و مقاومت امروز (سوم مهر) همزمان با سراسر کشور در ۱۲ منطقه آموزشی و ۲ هزار و ۷۰۰ مدرسه استان خراسان جنوبی نواخته شد.

همچنین امروز چهارمین روز هفته دفاع مقدس است که “ولایتمداری، جوانان، علم و دانش‌پژوهی” نام دارد