سرپرست اداره کل امور عشایر خراسان جنوبی گفت: اعتبارات عمرانی حوزه عشایر در سال جاری ۹۶ میلیارد ریال است که در مقایسه با سال ۹۲ به بعد پنج برابر افزایش یافته است.

حسین حسین پور روز شنبه ا افزود: اعتبارات ملی عشایر استان نیز امسال ۹۰ میلیارد ریال مصوب و نسبت به سال گذشته ۲ برابر شده است.
وی اظهار داشت: از نیمه دوم پارسال تاکنون ۴۱ میلیارد تومان تسهیلات اعم از زنجیره گوشت قرمز ماده ۱۰ و ۱۲، بحران و اشتغال پایدار به ۲ هزار و ۲۰۳ نفر از عشایر استان خراسان جنوبی پرداخت شده است.
سرپرست اداره کل امور عشایر خراسان جنوبی گفت: امسال باید ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان مالیات بر ارزش افزوده در حوزه عشایر هزینه شود که اعتبارات آن به فرمانداری های شهرستان های استان واریز شده است.
وی خراسان جنوبی را چهارمین استان عشایری کشور معرفی کرد و افزود: در حال حاضر ۲۵ درصد تولیدات صنایع دستی و ۳۰ درصد گوشت قرمز استان توسط عشایر تولید می شود.
حسین پور جمعیت عشایری این استان را ۸۱ هزار نفر در قالب ۱۵ هزار خانوار عنوان کرد و گفت: عشایر ۱۳ درصد جمعیت استان را به خود اختصاص داده اند.
وی با بیان اینکه آب شرب ۵۰ درصد عشایر استان از طریق آبرسانی سیار انجام می شود یادآور شد: امسال ۱۰۰ هزار متر مکعب آب به وسیله تانکرهای سیار بین عشایر و دام آنها توزیع شده است.
سرپرست اداره کل امور عشایر خراسان جنوبی اضافه کرد: روزانه به طور متوسط ۴۲۰ مترمکعب آب حمل و بین مناطق عشایری توزیع می شود.
وی اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون هشت هزار و ۵۰۰ تن کالاهای اساسی از جمله آرد بین عشایر استان توزیع شده است.
حسین پور مجموع دام سبک عشایر خراسان جنوبی را یک میلیون و ۲۰۰ هزار راس دام ذکر کرد و گفت: از این تعداد تاکنون ۳۳۰ هزار راس دام بیمه شده اند.
وی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۲۵ هزار تن نهاده های دامی جو و کنسانتره بین دام عشایر استان توزیع شده است.
سرپرست اداره کل امور عشایر خراسان جنوبی افزود: در حال حاضر یکهزار و ۸۰۰ نفر از خانوار عشایری بیمه تامین اجتماعی هستند و از ابتدای امسال تاکنون یکهزار و ۴۰۰ خانوار عشایری استان از سوخت فسیلی مانند گاز مایع برخوردار شده اند

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله