معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از پذیرش هنرجو در هنرستان دخترانه هنر‌های زیبای خراسان جنوبی برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ خبر داد.

سید علی زمزم با اشاره به فعالیت هنرستان دخترانه هنرهای زیبای بیرجند، بیان کرد: این هنرستان در مهر ماه سال ۹۸ در رشته های نقاشی، نمایش و سینما از فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی ارتقای سطح علمی هنرمندان، فراهم ساختن امکان ادامه تحصیل و ورود به بازار کار هنرجویان را از جمله اهداف راه اندازی این هنرستان دانست و افزود: هنرستان هنر‌های زیبای بیرجند از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش استان راه اندازی شده است.

زمزم با بیان اینکه هنرستان دخترانه هنرهای زیبای بیرجند بستری شایسته برای حوزه های فرهنگ و هنری است، اظهار کرد: در این هنرستان تنها اخذ مدرک ملاک نیست، بلکه اصل موضوع و محور آموزش ها، شایستگی و کسب مهارت است.

وی با بیان اینکه دانش آموزان تحصیل کرده در رشته های فنی و حرفه ای می توانند بدون آزمون در این رشته ادامه تحصیل دهند، بیان کرد: علاقمندان به رشته‌های هنری می‌توانند برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰، با به همراه داشتن مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در رشته‌های سینما، نمایش و نقاشی به این هنرستان در مرکز استان مراجعه کنند.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: با توجه به محدودیت ظرفیت، از علاقه مندان خواستاریم هر چه سریع تر برای ثبت نام همه روزه از ساعت ۸ الی ۱۲ در محل هنرستان، واقع در نبش توحید ۴۴ اقدام کنند.

وی بیان کرد: دانش آموزان پایه دهم رشته های دیگر که تمایل به تغییر رشته و ادامه تحصیل در رشته های هنری هنرستان دارند هم می توانند پس از گذراندن آزمون تغییر رشته در شهریور ماه، وارد هنرستان هنرهای زیبا شوند.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور