برنامه بازدید دانش آموزی از مراکز آموزش فنی و حرفه ای در سال ۱۳۹۷ از یکم الی یازدهم اردیبهشت ماه، همزمان با هفته معرفی مشاغل در کلیه شهرستانهای استان اجرا می گردد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان با بیان این خبر افزود: در راستای تحقق بند دوم سیاست های کلی اشتغال ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، مبنی بر «آموزش نیروی انسانی متخصص، ماهر و کارآمد متناسب با نیازهای بازارکار (فعلی و آتی) و ارتقای توان کارآفرینی با مسؤولیت نظام آموزشی کشور و توأم کردن آموزش و مهارت، سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به عنوان متولی اصلی نظام آموزش مهارت و فناوری سیاست ها، اهداف و برنامه های مختلفی را دنبال می کند. در همین راستا اطلاع رسانی، هدایت و فراگیر نمودن هرچه بیشتر آموزش های مهارتی در بین دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی و همچنین ترویج و نهادینه کردن فرهنگ مهارت آموزی در کشور از ابزار کلیدی و زیرساختی تحقق سیاست ها و برنامه های اشتغال به شمار می رود. خوش آیند افزود: از این روی بازدید دانش آموزی از حدود ۶۰۰ مرکز آموزش فنی و حرفه ای ثابت دولتی و بیش از ۱۰ هزار آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای؛ مجهز به تجهیزات کارگاهی و آموزشی و مربیان توانمند و با تجربه که ارائه دهنده آموزش های مهارتی در کشور است، برنامه ریزی و بصورت هماهنگ در سراسر کشور اجرا می گردد که در استان خراسان جنوبی نیز از یکم الی یازدهم اردیبهشت ماه، همزمان با هفته معرفی مشاغل دانش آموزان می توانند بصورت گروهی یا انفرادی از مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان بازدید نمایند.
شایان ذکر است خراسان جنوبی با دارا بودن ۱۸ مرکز آموزش فنی و حرفه ای در کلیه شهرستانهای استان مهارتهای مورد نیاز را به علاقه مندان ارائه می نماید.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله