#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: وحدتی که امروز بین ارتش، سپاه، نیروی مقتدر انتظامی و نیروی پربرکت بسیج وجود دارد، برای دشمن کمرشکن است.

حجت الاسلام و المسلمین سید “علیرضا عبادی” روز شنبه در دیدار امیر سرتیپ دوم ستاد “جلیل شاطری” فرمانده ارشد آجا در خراسان جنوبی افزود: مردم هم که شما جزئی از مردم هستید، برای ارتش جمهوری اسلامی سنگ تمام گذاشتند و در دوران دفاع مقدس و دفاع از آب و خاک هیچ‌گاه نیروهای نظامی خود را تنها نگذاشتند.

وی گفت: از نیروی نظامی که وابسته به بیگانه باشد، توقعی نیست چون آنها منافع خودشان را در نظر می‌گیرند همانطور که در سطح جهان مشاهده می‌کنید ارتش‌های بیگانگان برای سرکوبی مردم هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: زمانی که انگلیس بر ایران حاکم بود و رضاخان بی‌سواد و نوکر حکومت می‌کرد، با عناصر نظامی خود بر سر مردم چه آوردند اما وقتی متفقین از خارج برخلاف همه قوانین ایران را اشغال کردند، یک شلیک هم نشد و فرار کردند.

وی افزود: امروز از ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان کلمه طیبه یاد می‌شود و این انگیزه‌ها پیش از انقلاب در ارتش وجود داشت و اگر غیر از این بود پیروزی انقلاب با مشکل عظیمی روبه‌رو می‌شد، به پیروزی نمی‌رسید یا هزینه زیادی داشت.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: نیروهای ارتش قبل از انقلاب جز عده‌ای وابسته به بیگانه که فرار کردند، بقیه مردمی و متدین بودند و در مقطعی سرنوشت‌ساز و سخت‌ترین شرایط با امام راحل بیعت و از خودگذشتگی کردند.

وی اظهار داشت: نقش نیروهای ارتش در مقطع حساس اول انقلاب اسلامی مانند بیعت ساحران فرعون با حضرت موسی (ع) است، صداقتی که بعد از آن بیعت با امام خمینی (ره) طی این ۴۳ سال همواره وجود داشته و بعد از هشت سال جنگ تحمیلی و امروز در فتنه‌های مختلف و حفظ وحدت داخلی در مقابله با بیگانه از مهمترین ویژگی‌های ارتش جمهوری اسلامی است.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه امروز بعد از ۴۳ سال این پایمردی و وفای به عهد و پای بیعت ایستادن نمره بالایی دارد گفت: نیروی مقدس بسیج نماد این ارتش نظامی و مردمی است و در همه مشکلات و بحران‌های جامعه این نیروی ارزشی حضور دارد همچنین جایگاه نیروهای مسلح بسیار رفیع است و در همه حوادث مردم را یاری کردند.

وی با اشاره به توطئه‌های مختلف استکبار جهانی از جمله انسان‌کشی در سراسر جهان افزود: امیدواریم شرایط زمان تغییر کند و با ظهور امام زمان (عج) نجات نوع بشر را داشته باشیم، آنچه براساس راویات و تفاسیر قرآن پیش‌گویی شده که از ایران رخ خواهد داد، امروز ایران در منطقه حرف اول را می‌زند و در دنیا حرف برای گفتن دارد لذا ملت‌های دنیا و حتی کشورهای غربی امیدوارند که با این پشتوانه از شر استکبار غربی نجات پیدا کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: سردار حاج‌ قاسم سلیمانی در نامه‌ای به خانواده‌اش می‌نویسد لباس نظامی را برای کشتن انسان‌ها بر تن کنم بلکه من لباس نظامی پوشیدم تا انسان‌کُش‌ها را از روی زمین بردارم که این دیدگاه و مکتب حاج‌ قاسم افتخاری زیبا برای نیروهای نظامی مکتبی جمهوری اسلامی ایران است.

امیر سرتیپ دوم ستاد “جلیل شاطری” ۱۹ بهمن امسال به عنوان فرمانده ارشد آجا در خراسان جنوبی و فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ نزاجا معرفی شد.