– سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان درمیان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون هفت پرونده تخلف شکار و صید در این شهرستان تشکیل شده است و ۱۲ نفر متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.

محمدعلی خسروی زارگز افزود: همه افرادی که مرتکب تخلفات زیست محیطی در حوزه شکار و صید شده‌اند و برای آنان حکم محکومیت قطعی مبنی بر پرداخت ضرر و زیان وارده به محیط زیست صادر شده است، ملزم به پرداخت آن هستند.

وی از برخورد قاطع با متخلفان حوزه محیط زیست خبر داد و گفت: ضرر و زیان وارده به محیط زیست قابل بخشودگی نیست.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان درمیان اظهار داشت: در صورتی که محکومان به پرداخت ضرر و زیان طی مدت زمان قانونی اقدام به پرداخت جرایم خود یا تعیین تکلیف نکنند، حفاظت محیط زیست شهرستان از راه‌های قانونی در اختیار، اقدام خواهد کرد.

منطقه حفاظت شده درمیان در فاصله ۲۰ کیلومتری شهر اسدیه مرکز شهرستان درمیان قرار دارد و دارای جاذبه‌های طبیعی و زیست محیطی منحصر به فرد است که برای جذب گردشگر علاوه بر معرفی بیشتر، نیازمند حمایت مسوولان است.

منطقه یادشده با مصوبه شماره ۲۸۴ شورای عالی محیط زیست در ۱۲ بهمن ۱۳۸۶ با وسعت ۸۴ هزار و ۳۹ هکتار به عنوان منطقه حفاظت شده به مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست پیوسته است. این منطقه از گذشته‌های دور به دلیل دارا بودن قابلیت‌های فراوان به ویژه وجود گله‌های قوچ و میش مطرح بوده است.