فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۶۳ نفر در حوادث جاده‌ای این استان جان باختند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۳ نفر معادل چهار درصد افزایش داشته است.

سردار ناصر فرشید روز دوشنبه در آیین رزمایش طرح ترافیکی زمستان پلیس راه و دستگاه‌های امدادرسان خراسان جنوبی افزود: در طول سال طرح‌های مختلف ترافیکی نوروزی، تابستان و زمستانی اجرایی می‌شود اما افزایش حوادث جاده‌ای اصلی‌ترین دغدغه خدمتگزاران مرتبط با محورهای مواصلاتی استان است.

وی گفت: در هفت ماه گذشته ۳۲ میلیون تردد وسایل نقلیه در استان خراسان جنوبی با ۹ درصد افزایش به ثبت رسیده است که امیدواریم نتیجه این طرح‌ها ایمنی و سلامت مردم را به همراه داشته باشد.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی افزود: استان خراسان جنوبی سومین استان پهناور کشور است و در این پهنه وسیع حوادث مختلفی به وقوع می‌پیوندد که یکی از دغدغه‌های مسوولان و پلیس نه فقط در طرح زمستانی بلکه تمامی روزهای سال تصادف‌ها و آمار مربوط به مجروحان و فوتی‌ها است.

وی اظهار داشت: سعی و تلاش پلیس با اجرای طرح‌های مختلف در محورهای مواصلاتی استان برای به حداقل رساندن تصادفات و خسارات آنهاست.

سردار فرشید از حضور پلیس در محورهای صعب‌العبور و گردنه‌های برف‌گیر در فصل زمستان خبر داد و گفت: از هیچ تلاشی برای خدمت‌رسانی به مسافران و کاهش تصادفات کوتاهی نخواهیم کرد.

وی تاکید کرد: برای کاهش تصادفات، رانندگان باید به مقررات راهنمایی و رانندگی و حقوق دیگران احترام بگذارند و فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در زمینه رانندگی باید فرهنگ‌سازی شود.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با درخواست همکاری رانندگان با متولیان طرح ترافیکی زمستانه افزود: تمامی نیروها و امکانات در جاده‌ها در خدمت مردم است.

وی با بیان اینکه ۴۸ درصد تصادفات از نوع واژگونی خودرو به دلیل خستگی و خواب‌آلودگی راننده است گفت: رانندگان در طول مسیر باید زمان را مدیریت کنند تا شاهد عجله و حادثه نباشیم.

سردار فرشید افزود: احتمال تمدید طرح ترافیکی زمستانی با توجه به شرایط جوی وجود دارد و امیدواریم شاهد هیچ‌ حادثه تلخ و ناگواری نباشیم.

با توجه به بارش‌های زودهنگام طرح زمستانی نگهداری و ایمنی راه‌ها در سال جاری با همکاری دستگاه‌های امدادرسان ۲۰ روز زودتر آغاز شد و علاوه بر پلیس راه، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، هلال احمر، اورژانس، امداد خودرو و امداد هوایی نیز در این رزمایش حضور دارند.

۱۷ هزار و ‌۷۰۰ کیلومتر طول راه‌های خراسان جنوبی است و این استان با ۱۵۱ هزار کیلومتر مربع وسعت چند کریدور و محور اصلی کشور را پوشش می‌دهد.