#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

?در اختتامیه دومین جشنواره «تئاتر سنگر» که در تالار رودکی تهران برگزار شد، هیئت داوران با اهداء لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی تقدیر می‌نماید از طراح صحنه نمایش ملک سلیمان، حسین یوسفی از تیپ ۳ مردم پایه سپاه انصار الرضا (ع) از خراسان جنوبی تقدیر شد.

در اختتامیه دومین جشنواره «تئاتر سنگر» که در تالار رودکی برگزار شد، هنرمندان برگزیده یگان‌های نظامی معرفی و تجلیل شدند.

برگزیدگان دومین جشنواره «تئاتر سنگر» معرفی شدند دومین جشنواره «تئاتر سنگر» در سه مرحله استانی، منطقه‌ای و کشوری با مشارکت معاونت تبلیغات و روابط عمومی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح برگزار شد. در این مراسم علاوه بر اهدای جوایز برگزیدگان، از چهار خانواده از خانواده‌های معظم شهدای نیرو‌های مسلح تجلیل شد. همچنین از چهار هنرمند پیشکسوت نیرو‌های مسلح قدردانی به عمل آمد و از خانواده زنده‌یاد علی سلیمانی نیز تجلیل شد.

آرای هیئت داوران جشنواره به شرح ذیل اعلام شده است:
الف/ بخش خیابانی
هیئت داوران با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی از نمایش سجده در عملیات هیبریدی به کارگردانی میلاد جباری مولانا از تیپ امام حسین (ع) یگان ویژه تقدیر بعمل می‌آورد.
هیئت داوران در این بخش با اهداء تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی از نمایش مروارید‌های خاکی به کارگردانی زهرا چراغی از دفتر نمایندگی ارتش دراستان ایلام تقدیر بعمل می‌آورد.

ب/ بخش صحنه‌ای
طراحی لباس:
هیئت داوران با اهداء لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی طراحی لباس را اهداء می‌نماید به مرتضی زنده دل برای نمایش مهمان عزیز از منطقه سوم نداجا نیروی دریایی کنارک.

طراحی صحنه:
هیئت داوران با اهداء لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی تقدیر می‌نماید از طراح صحنه نمایش ملک سلیمان، حسین یوسفی از تیپ ۳ مردم پایه سپاه انصار الرضا (ع) از خراسان جنوبی.
هیئت داوران دیپلم افتخار، تندیس جشنواره به همراه جایزه نقدی اهداء می‌نماید به طراح صحنه نمایش نقل سرخ به آزیتا نوش فر از پایگاه سوم شکاری نوژه همدان.

موسیقی:
هیئت داوران با اهداء تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی از آهنگساز نمایش جنگ نمکی، محمدرضا مهمان دوست از وزارت دفاع سازمان صنایع هوافضا تقدیر می‌نماید.

بازیگری زن:
هیئت داوران با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی، حدیثه راد برای بازی در نمایش سرباز گمشده از سپاه شهدای ارومیه تقدیر می‌نماید.
هیئت داوران با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی از زهرا هوشمند برای بازی در نمایش نقاب از پایگاه هوایی شهید دوران استان فارس تقدیر می‌نماید.
هیئت داوران تندیس جشنواره، دیپلم افتخار به همراه جایزه نقدی اهدا می‌نماید به فاطمه شاماری برای بازی در نمایش نقل سرخ از پایگاه سوم شکاری نوژه همدان.

بازیگری مرد:
هیئت داوران با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی از اروین گالستیان برای بازی در نمایش نی زار از نهاجا و صمت رحیمی برای بازی در نمایش گور به گور بشی الهی از نیروی انتظامی استان گلستان تقدیر به عمل می‌آورد.
دیپلم افتخار، تندیس جشنواره به همراه جایزه نقدی اهداء می‌شود به بازیگر نمایش آبرنگ از اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی، ناصر کریمی نیک.

نویسندگی:
هیئت داوران با اهداء لوح تقدیر و جایزه‌ی نقدی از اروین گالستیان برای نویسندگی نمایش نی زار از نهاجا تقدیر بعمل می‌آورد.
دیپلم افتخار، تندیس جشنواره به همراه جایزه نقدی اهداء می‌شود به نویسنده نمایش مجلس مصیبت خوانی نفر ششم از معاونت فرهنگی نزاجا، امیر دهقانی.

کارگردانی:
هیئت داوران با اهداء لوح تقدیر و جایزه‌ی نقدی از اقای حسین برفی نژاد برای نمایش مجلس مصیبت خوانی نفر ششم از روابط عمومی نزاجا تقدیر بعمل می‌آورد.
هیئت داوران ضمن سپاس از همه‌ی کارگردانان حاضر در جشنواره، با اهداء دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه‌ی نقدی از آقای حسین گرمه برای کارگردانی نمایش نقل سرخ از پایگاه سوم شکاری شهیدنوژه همدان تقدیر بعمل می‌آورد.

اثربرگزیده:
هیئت داوران با اهداء دیپلم افتخار و تندیس جشنواره به همراه جایزه نقدی از نمایش آبرنگ به کارگردانی داود کرمی از اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی تقدیر بعمل می‌آورد.

همچنین نمایش نامه‌های برگزیده:
نمایش نامه دوست ممد- نوشته محمدرضاامیرخانی
نمایش نامه از یک دقیقه بعد خبرداری؟ نوشته بهار کریم زاده
نمایش نامه در میان پوستی که در آن نمی‌گنجیم – نوشته آرمان طیران
نمایش نامه‌های میدان مقاومت و احلام و عاشقانه‌ای برای سید عباس- نوشته سید علی موسویان
نمایش نامه‌های کمی آن سو‌تر و خاطرات خانه‌ای که نیست و قطاری که تمام نشد – نوشته کامران شهلایی
نمایش نامه سکوت سنگین خاکستری – نوشته محسن سلیمانی فارسانی
نمایش نامه با زخمی بر شانه هایش – نوشته مجید کاظم زاده مژدهی
نمایش نامه موسی کو تقی – نوشته علیرضا دهقانی
نمایش نامه‌های شب‌های حرم و شراره – نوشته محمد مهدی خاتمی
نمایش نامه خوش به حال اسماعیل – نوشته ماندانا عبقری
نمایش نامه‌های جهشه و نوبت یعنی بعدی – نوشته مرتضی شاه کرم
نمایش نامه ۶۴۱۰ – نوشته محسن عظیمی
نمایش نامه‌های ماجرای جنگل و فرشته‌ی آب – نوشته ایرج افشاری اصل