نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: اصل دین با ولایت ارتباط دارد و ولایت بزرگترین مساله برای تبیین است.

، حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز یکشنبه در گردهمایی ائمه جمعه استان که با حضور استاندار برگزار شد افزود: براساس آیه ۲۵۷ سوره بقره، ولایت الهی بالاترین مساله‌ای است که باید حق تبیین آن ادا شود.

وی گفت: جامعه بشری به تحت ولایت الهی بودن و تحت ولایت طاغوت بودن، تقسیم می‌شود و سرنوشت در مساله ولایتش رقم می‌خورد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: اگر حق این مساله در هر خانواده‌ای ادا شود کار مهمی صورت گرفته است چون سرنوشت در این مساله رقم می‌خورد، در طول تاریخ مشکل اصلی اینجا بوده و بدترین نوع شرک، شرک سیاسی است تا عقیدتی، چون سرنوشت را تغییر می‌دهد.

وی افزود:‌ آسیب‌هایی هم که ما در دوران پیامبر آخرالزمان و امروز می‌بینیم از همین مساله ولایت سرچشمه می‌گیرد و بقیه مسائل فرعی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه عزاداری‌های محرم امسال دنیا را تحت تاثیر قرار داد گفت: مساله کربلا که پیش آمد به‌خاطر تحریف در مساله ولایت بوده است البته قبل از آن وابستگی‌هایی که بنی‌امیه در ارتباط با روم گرفتند یعنی ولایتشان را آنجا پیوند دادند و جنگشان با مقام ولایت وصی رسول الله بود اما هدیه‌های آنان به سوی پادشاه روم می‌رفت.

وی ادامه داد: در این خلاصه نشد، مشاور موثر و کارساز معاویه یک رومی بود که در طرح و نقشه‌ها و بعد از امام علی (ع) آنچه که نفوذ در بین امام حسن مجتبی (ع) شد و زهری به حضرت دادند، زهری بود که از پادشاه روم گرفتند و در بیت ولایت این خیانت را صورت دادند.

امام جمعه بیرجند گفت: معاویه وقتی از دنیا رفت مشاور رومی به یزید مشورت داد و جنگی که علیه اهل بیت انجام شد دیکته آن برای روم بود و مجری آن بنی‌ امیه و در ادامه بنی مروان بودند.

وی افزود: وقتی اسرای کربلا را به شام بردند و اطراف کاخ یزید نگه‌ داشتند، نگهبانان این تشکیلات بی امیه سربازان رومی بودند، این انحراف در ولایت به عمر اسلام منهای چند سال است و خود اسلام در انزوا بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه ولایت به عنوان یک مساله اجتناب‌ناپذیر است گفت: شیعه نماز واجب جمعه را اگر تحت ولایت طاغوت باشد واجب نمی‌داند چون جایگاه این نماز برای روشنگری است و آنجا ممکن نیست بنابراین این وجوب نماز برداشته شده است.

وی بیان کرد: اما وقتی شرایطی پیش آمد که نماز جمعه باید انجام شود و این کار شما علمای بزرگ است، کارش این است که مساله کربلای جغرافیایی را «کل ارض کربلا» کند و نقطه تاریخی عاشورا در دهم محرم را «کل یوم عاشورا» کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: کربلا یک نقطه جغرافیایی و عاشورا یک نقطه تاریخی نیست و این ائمه جمعه هستند که باید «کل یوم کربلا و کل یوم عاشورا» را به مخاطبان براساس مساله شناخت ولایت تبیین کنند.

وی تصریح کرد: تمام دین ربطش با ولایت است و بقیه آثار و لوازم ولایت است اما اصل دین در مساله ولایت بوده و تبیین این مسئله بسیار اهمیت دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی گفت: برخی از افراد داخلی غرب پرست و به گفته بیگانگان، ذخایر صهیونیست‌ها هستند لذا دشمن هر فتنه و اغتشاشی را به وسیله همین افراد خائن داخلی انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه افول آمریکا و کشورهای اروپایی نمایان است و کارشناسان خودشان اعتراف می‌کنند افزود: هنوز هم افرادی در ایران دنبال مسائلی هستند که باید به خدا پناه برد لذا باید طرحی برای جذب و تاثیرگذاری روی این افراد داشته باشیم تا به اصل خودشان بازگردند.

امام جمعه بیرجند گفت: کربلا در آن روزها خلاصه نمی‌شود، وقتی فرزند کوچک حسین بن علی (ع) امنیت ندارد، در جهان هیچ کسی امنیت ندارد و این دنیای وحشی چرا به سراغ کودکان یمنی نمی‌رود که هنوز تحریم غذا، آب و دارو هستند.

وی اظهار داشت: باید تاریخ وحشی‌ گری‌های اروپایی‌ها برای جهانیان بازگو شود چون اینها دشمن تمام بشریت و حتی ملت‌های خودشان هستند و تابستان سال گذشته ۶۳ هزار نفر از اروپایی‌ها بر اثر گرما فوت کردند که اگر یکی از اینها در ایران فوت می‌کرد در جهت فتنه‌انگیزی چه می‌کردند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه در زمستان سال گذشته ۶۸ هزار اروپایی از سرما و گرسنگی فوت کردند افزود: تا زمانی که چهره خبیث استکبار جهانی و استعمارگران برای مردم نشان داده نشود به ارزش آنچه دارند پی نخواهند برد و این پیامی است که به وسیله علمای دین به صورت مستند باید به مردم دنیا رسانده شود.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور