?سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی، اهتمام بنیاد علوی در افزایش سهمیه استان از نیروگاه خورشیدی خانگی را خواستار شد.
فرهادی با بیان این مطلب در جلسه دیدار بخشی فرماندار شهرستان درمیان و اسلامی نماینده شرکت اسکان وابسته به بنیاد علوی خاطرنشان کرد: با عنایت به تجربه استان، افزایش سهمیه نیروگاه خورشیدی خانگی می تواند تأثیر بسزایی در اشتغال و درآمدزایی داشته باشد.
?وی تأکید کرد: ماندگاری جمعیت و حتی مهاجرت معکوس در برخی مناطق از پیامدهای بسیار خوب برخی طرح ها از جمله نصب و راه اندازی نیروگاه های خورشیدی خانگی است.
?به گفته وی؛ کمک بلاعوض ۱۰ میلیون تومانی بنیاد علوی به عنوان معین توسعه ای شهرستان درمیان، می تواند روند نصب و راه اندازی این نیروگاه ها را سرعت ببخشد.
?سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری با اشاره به مشکلات شهرستان درمیان در زمینه تأمین زمین جهت احداث مسکن اقشار کم درآمد گفت: برای رفع این معضل ضروری است با توجه به مالکیت بنیاد مستضعفان در اراضی مستعد، پیگیری های لازم جهت الحاق زمین به محدوده شهر صورت پذیرد.
?فرهادی بر تأمین اعتبار برای اجرای پروژه های عمرانی و طرح های نیمه تمام شهرستان نیز تأکید نمود و اظهار داشت: مساعدت و همراهی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در این زمینه می تواند کارگشا باشد.
?وی متذکر شد: موضوع تأمین اعتبار پروژه های عمرانی باید با توجه به تأیید آن ها در کمیته برنامه ریزی شهرستان و تنظیم موافقنامه های مربوطه با جدیت پیگیری شود.
?به گفته وی؛ لازم است دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری به منظور تسریع در روند اجرای پروژه ها و طرح های عمرانی در شهرستان درمیان، موارد را از طریق بنیاد علوی کشور پیگیری نماید.