نخعی گفت: توجه به هویت ایرانی و مقابله با تهاجم فرهنگی و تقویت و تبیینی حوزه عفاف و حجاب از رویکردهای طرح اصیلا است که اجرای آن نیاز به همراهی، هم‌افزایی و همکاری دستگاه اجرایی دارد.

 حسین رضا نخعی  در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی اجرای طرح فرهنگی اصیلا در استان بر ضرورت اجرای این طرح با محور زیست عفیفانه در حوزه مد و لباس ایرانی اسلامی تاکید کرد و اظهار داشت: توجه به هویت ایرانی و مقابله با تهاجم فرهنگی و تقویت و تبیینی حوزه عفاف و حجاب از رویکردهای طرح اصیلا است که  اجرای آن نیاز به همراهی، هم‌افزایی و همکاری دستگاه اجرایی می‌باشد.

 

مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری خراسان‌جنوبی با اشاره به هویت ایرانی و تمدن اسلامی گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی در برابر تهاجمات دشمن و جنگ ترکیبی که نظام سلطه به راه انداخته باید از دستور کار نهادها و سازمان‌های فرهنگی قرار گیرد.

 

وی در ادامه تشکیل کمیته‌های علمی و پژوهش با همکاری دانشگاه بیرجند، برگزاری میزگردهای تخصصی در حوزه مد و لباس ایرانی اسلامی در رسانه‌ها، انجام تبلیغات محیطی طرح اصیلا با همکاری شهرداری، نشست‌های تبیینی، تخصیص تسهیلات پشتیبان مشاغل خانگی و حمایت از کارگاه‌های تولیدی لباس ایرانی و اسلامی به همت بنیاد برکت، و برپایی نمایشگاه اصیلا را از مصوبات جلسه امروز مطرح کرد.

 

علی فرخنده- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی نیز در این جلسه اظهار کرد: تقویت و تبیین حوزه مد و لباس ایران و اسلامی و  زمینه‌سازی برای کشف استعدادها و نوآوری برای دوخت پوشاک اسلامی، دعوت از پژوهشگران حوزه مد و لباس ایرانی و اسلامی را از اهداف طرح اصیلا است.

 

وی افزود: در گام اول طرح اصیلا با همکاری دانشگاه فنی و حرفه‌ای اجرا شد که ۷۳ اثر به دبیرخانه جشنواره راه یافت و در مراسم اختتامیه از برگزیدگان و طراحان نمونه در جشنواره اصیلا تجلیل شد.

 

فرخنده به پنج گام این طرح شامل خلاقیت و ایده‌پردازی، علمی و پژوهشی، تبیین، تبلیغات و توانمندسازی اشاره کرد و همکاری موثر دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه بیرجند و فنی و حرفه‌ای را خواستار شد.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور