نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: تفکر بسیجی به عنوان تجسم زیرساخت‌های فکری یک مسلمان متعهد و باایمان با جریان لیبرال دموکراسی غرب در تضاد است و این دو در مقابل هم قرار دارند.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز سه‌شنبه در اجتماع ۱۰ هزار نفری بسیجیان در بیرجند به مناسبت چهلمین سالگرد تشکیل بسیج مستضعفان افزود: زیرساخت بسیج، عرفان و کرامت‌های انسانی همراه با برهان قاطع و کشف و شهود سیر الی الله است در حالی که جریان لیبرال جز به منافع اقتصادی نمی‌اندیشد.

وی گفت: تفکر بسیجی ریشه در سیر الی الله دارد ولی تفکر لیبرالی پایین‌تر از مرحله حیوانی قرار می‌گیرد و به دنبال توجیه اقتصادی برای رفاه و لذت شخصی است.

امام جمعه بیرجند اظهار داشت: ادعاهایی که این جریان از دین و مذهب و بحث‌های حقوق بشری می‌کنند همه نفاق است زیرا زیرساخت این تفکر بر پایه دروغ استوار است.

وی گفت: آنچه روی این زیرساخت در عمل انجام می‌شود با جنایت‌هایی که صورت می‌گیرد کاملا متناسب است زیرا در تفکر یزیدی و فرعونی چیزی جز این انتظار نیست.

وی بیان کرد: با اندیشه حیوانی بچه‌ها را می‌کشند و کشورها را ویران می‌کنند، پیکر بچه‌ها در دریای مدیترانه این طرف و آن طرف می‌رود اما برای آنها مشکلی نیست چون توجیه اقتصادی دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: نابود کردن مساجد و حسینیه‌ها هم برایشان منافع دارد و آنچه آنها از حقوق بشر می‌گویند مکر و حیله است.

وی افزود: برخی‌ افراد نیز زیرساخت فکری برای خود نساخته‌اند و بدون مطالعه به دنبال این حزب و آن حزب هستند که باید بدانند خوب و بد در آن تفکر معنا نمی‌دهد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: آنها هیچ تعهدی نسبت به ابزارهای دستشان به عنوان سگ درنده و گاو شیرده ندارند و این مهم در تاریخ ثابت شده است زیرا رضاخان بی‌سواد و بی‌فکر را در ایران مسلط می‌کنند و پس از غارت اموال مردم آنها را همچون دستمال کاغذی به زباله‌دان می‌اندازند.

وی اظهار داشت: تمام بارها را بر پشت صدام سوار کردند و قذافی وقتی به اروپا رفت دستش را بوسیدند اما سرنوشت این ابزارها به کجا رسید؟

امام جمعه بیرجند گفت: رئیس جمهور سابق یمن اگر عقل داشت قیام و پشتیبانی مردمش را به مدال نوکری نمی‌فروخت و به جای اینکه رئیس جمهور مستقل مردمش باشد مجری منافع بیگانه شد که نوعی بی‌وجدانی است.

وی اضافه کرد: سازمان‌های بین‌المللی اعلام می‌کنند که هر ۱۱ دقیقه یک کودک یمنی از گرسنگی و بیماری می‌میرد و سازمان ملل اعلام کرد که ۱۲ میلیون کودک یمنی در آستانه خطر مرگ قرار دارند و ۱۰۰ هزار کودک آواره‌ها در زندان‌های آمریکا به سر می‌برند.

وی گفت: حیوان هم در عالم خودش تمیز دارد ولی اینها از حیوان پایین‌تر هستند و تفکر ناب بسیج در مقابل این حیوان‌ها در سراسر جهان فراگیر شده است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: اینها همان اتوکشیده‌های کروات انداخته اروپایی هستند که از ۱۰۰ میلیون نفر جمعیت ۸۰ میلیون نفر را کشتند تا ایالات متحده را ساختند.

وی گفت: آنها که علاقه نوکری اروپاییان را دارند باید بدانند اروپا نوکر داوطلب نمی‌پذیرد و سرنوشتشان مانند مرسی خواهد شد و کسانی که در کشور به یاد انگلیس و آمریکا می‌خوابند، بدانند که خواب آشوب خواهند دید.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: قدر مردم ایران را باید دانست که با این همه خطا و وعده باز هم همراه ما مسئولان هستند.

وی ادامه داد: برخی نظرشان بر این است که در کارهایی که انجام می‌شود اشتباه صورت می‌گیرد اما بعضی می‌گویند این اقدامات پروژه دشمن است که به وسیله اینها انجام می‌شود.

امام جمعه بیرجند گفت: امروز هیچ عذری برای اشتباه قابل قبول نیست زیرا صاحبان نظر اقتصادی و سیاسی زیادی داریم و باید طبق نظر رهبری از توان دانشگاهیان در این زمینه استفاده شود.

وی اظهار داشت: انقلاب اسلامی را امام خمینی (ره) به شما بسیجیان سپرد و از بسیجیان خواست که انقلاب به دست نامحرمان سپرده نشود لذا حواسمان جمع باشد.