معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری نهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در استان گفت: این مناظرات ۱۴ و ۱۵ بهمن ماه در خراسان جنوبی برگزار می‌شود.
حمید مرادی به خبرنگاران اظهار کرد: این مسابقات با هدف توانمندسازی دانشجویان در گفتمان‌های علمی و با شعار “مناظره، فرصتی برای یادگیری” توسط جهاد دانشگاهی برگزار می شود.
وی افزود: به منظور ارتقاء فرهنگ گفت‌وگو و بسط و گسترش مباحثه مستدل، اخلاقی و منطقی و تعالی نشاط علمی در محیط‌های دانشگاهی، مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران هر سال توسط مرکز ملی گفتگو، مناظره و آزاداندیشی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی و واحدها در سراسر کشور برگزار می‌شود.
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با بیان اینکه دانشجویان دانشگاه صنعتی، دانشگاه بیرجند، دانشگاه علمی کاربردی جهاددانشگاهی، علمی کاربردی نیروی انتظامی و دانشگاه غیرانتفاعی هرمزان در این مسابقات شرکت می‌کنند، تصریح کرد: در مجموع ۱۰ تیم در این مسابقات حضور دارند.
مرادی افزود: بر اساس آیین‌نامه مسابقات، شرکت دانشجویان در مسابقه مناظره به صورت گروهی خواهد بود که هر گروه شامل چهار دانشجو است که دو نفر از آن‌ها در سخنوری و فن بیان تخصص دارند و دو نفر دیگر وظیفه تحقیق و پژوهشگری را بر عهده خواهند داشت.
وی یادآور شد: در این مسابقات، تیم‌ها با یکدیگر به رقابت می پردازند که تیم‌های اول تا سوم این دور از مسابقات، ضمن تجلیل، به مرحله منطقه‌ای راه خواهند یافت.