مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی گفت: ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت جدید برای عشایر خراسان جنوبی اختصاص یافت.

مهدی عصمتی پور، سه شنبه شب ۱۵ تیرماه به رسانه‌های گروهی گفت: پیرو سفر هفته جاری به تهران و دیدار با رئیس سازمان امور عشایر ایران این مقدار تسهیلات ارزان قیمت جدید برای تامین نهاده‌های دامی عشایر، به خراسان جنوبی اختصاص یافت.

وی افزود: از این رقم ۱۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان روز گذشته به استان پرداخت شد و هشت میلیارد تومان تا هفته آینده به استان واریز می‌شود.

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی با اشاره به افزایش ۲.۵ برابری ابلاغ تسهیلات به استان در مقایسه با سال گذشته، گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۶۳ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای خرید نهاده‌های دامی برای عشایر استان اختصاص یافت که تاکنون ۴۳ میلیارد تومان تسهیلات انعقاد قرارداد با بانک‌ها انجام و از این رقم ۳۹ میلیارد تومان به عشایر پرداخت شده ا ست.

عصمتی پور ادامه داد: سال گذشته ۲۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت به استان ابلاغ و پرداخت شد.

وی افزود: این تسهیلات با نرخ سود ۱۰ درصد و بازپرداخت یک ساله به صورت زنجیره‌ای و بدون نیاز به ضامن کارمند به جامعه عشایر استان پرداخت می‌شود.

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی یادآور شد: سقفی برای پرداخت تسهیلات به جامعه عشایر و تعاونی‌های عشایری استان تعیین نشده و به هر مقدار که نیاز داشته باشند می‌توانند تسهیلات برای خرید و ذخیره‌سازی نهاده‌های دامی دریافت کنند.

انتهای پیام