مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان جنوبی گفت: هشت تفاهم‌نامه در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری امضا شد که پنج مورد مربوط به شهرداری‌های خراسان جنوبی  با سرمایه‌گذاران است.

 هادی شاهوردی در ارائه دستاوردهای حضور استان در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سی و ششمین نمایشگاه ملی صنایع‌ دستی تهران افزود: امیدواریم در سال‌های آینده با جذب شهرداری‌ها فرصت‌های سرمایه‌گذاری بیشتری برای خراسان جنوبی فراهم شود.

وی مهم‌ترین انگیزه حضور در نمایشگاه گردشگری تهران را تلاش برای بهبود وضعیت اقتصاد گردشگری خراسان جنوبی دانست و بیان کرد: همه تلاش مجموعه استان با حضور فعال و گسترده در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری بر این بود که چهره جذابی از خراسان جنوبی معرفی و به اقتصاد گردشگری و جوامع محلی استان کمک شود.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان جنوبی گفت: یکی از مواردی که همیشه مطرح بوده، معرفی نشدن خراسان جنوبی در سطح ملی و جهانی است لذا نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران که بزرگ‌ترین رویداد گردشگری در ابعاد بین‌المللی با حضور ۲۰۰ شرکت‌کننده خارجی و ۴۷ کشور دنیا بود، مکان و فرصت مناسبی را برای ارائه ظرفیت‌ها و قابلیت‌های استان فراهم کرد.

وی گفت: با نگاه خوب استاندار خراسان جنوبی و مشارکت و همکاری دستگاه‌های اجرایی به‌خوبی ظرفیت‌های استان در این نمایشگاه معرفی شد.

شاهوردی با اشاره به رضایت مقامات کشوری و استانی از این نمایشگاه گفت: حضور استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی در نمایشگاه تهران نشان از این دارد که استاندار به گردشگری به‌ عنوان پیشران اقتصادی استان نگاه ویژه دارد.

وی بیان کرد: اولین بار در این نمایشگاه، گردشگری معادن خراسان جنوبی معرفی شد و فرصت‌های سرمایه‌گذاری، گردشگری کشاورزی و آب، سدها و سایر موضوعات از طریق فیلم، تیزر، کتابچه‌ها و اقلام دیگر در اختیار سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان قرار گرفت.

هشت تفاهم‌نامه در بخش گردشگری خراسان جنوبی امضا شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی از ادارات صنعت، معدن تجارت، شرکت آب منطقه‌ای، جهاد کشاورزی، منطقه ویژه اقتصادی، اتاق بازرگانی و پارک علم و فناوری به‌ عنوان دستگاه‌های فعال در این نمایشگاه تشکر کرد و گفت: ۶ شهرداری، سه شهرستان و انجمن‌های گردشگری به‌ عنوان نمایندگان تاسیسات گردشگری استان در این نمایشگاه حضور فعال داشتند.

وی افزود: در زمینه صنایع‌ دستی نیز ۱۳ غرفه به معرفی صنایع‌ دستی خراسان جنوبی پرداختند که این غرفه‌ها به صنایع‌ دستی بسیج، هنرمندان فعال و صنایع‌ دستی نوآور اختصاص‌ یافت و هدف از این غرفه‌ها معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های صنایع‌ دستی استان و جذب مخاطبان بوده است.

شاهوردی رونمایی از لوح‌های ثبتی مراسم “روستای چنشت، سرزمین رنگ‌ها” در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سی‌ و ششمین نمایشگاه ملی صنایع‌ دستی تهران را از دیگر برنامه‌های این نمایشگاه ذکر کرد و گفت: مراسم رونمایی از لوح ثبتی مهارت ساخت کلاه پولی (کلوته) و لوح ثبتی مراسم عروسی روستای چنشت با حضور معاون اقتصادی وزارت کشور، استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مدیران و فعالان این حوزه در تهران برگزار شد.

وی افزود: همچنین کتاب راه‌های قهستان (جنوب خراسان) در این نمایشگاه با حضور معاون وزیر کشور، استاندار خراسان جنوبی، جمعی از مسوولان و اهالی فرهنگ رونمایی شد که نقش موثری در معرفی این خطه دارد.

شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌ وابسته و سی‌ و ششمین نمایشگاه ملی صنایع‌ دستی ۱۸ تا ۲۱ بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران برپا بود.

همچنین بنابر اعلام شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی در این نمایشگاه ۲ تفاهم‌نامه طرح گردشگری در حوزه آب امضا شد.

با حضور استاندار خراسان جنوبی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای و مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی ۲ تفاهم‌نامه اجرای طرح گردشگری در مجاورت سد فرخی قاین و آبگرم روستای حسن‌آباد فردوس به امضا رسید.

براساس این تفاهم‌نامه‌ها تدابیر و همکاری لازم برای واگذاری زمین و احداث تاسیسات مورد نیاز سرمایه‌گذار گردشگری انجام و همکاری می‌شود تا مشکلات سرمایه‌گذار کاهش یابد.

نوشته و خبر نگار : احمد کاشانی  دبیر سرویس گردشگری و میراث و ا.حسن پور