مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت : سال تحصیلی جدید برای دانش آموزان خراسان جنوبی ازشنبه به صورت حضوری آغاز می‌شود.

 واقعی گفت: سال تحصیلی ۱۳۹۹ – ۱۴۰۰ برای دانش‌آموزان همه مقاطع تحصیلی در مدارس دولتی و غیردولتی از روز ۱۵ شهریور با حضور دانش‌آموزان در کلاس درس آغاز خواهد شد.

وی با بیان این که در سال تحصیلی جدید کلاس بدون معلم نداریم افزود: تمام مدارس استان در هر وضعیتی باز و مدیران و معلمان مدارس موظف به حضور در محل کار در تمام ایام کاری هفته هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه وضعیت دانش آموزان برای حضور در کلاس درس گروه بندی خواهند شد گفت: مدارس با جمعیت زیر ۵۰ نفر دانش آموز با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بصورت کاملا حضوری و در مدارس با جمعیت بیشتر به دو گروه الف و ب تقسیم می‌شوند.

واقعی افزود: برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی قرار بر این شده تا صندلی هر دانش آموز مشخص، زنگ‌های کلاس و زنگ تفریح کوتاتر شود تا معلمان بتوانند نظارت بیشتری بر دانش اموز خود داشته باشند.

وی با بیان اینکه آموزش مجازی از ساعت ۱۵ به دو صورت آفلاین و آنلاین خواهد بود گفت: در آموزش آنلاین به صورت زنده خواهد بود و معلم باید زمان را مدیریت کنند تا اموزش بیش از ۳۰ دقیقه طول نکشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان، نقش والدین را در یادگیری دانش آموزان پررنگ‌تر از سال گذشته دانست و افزود: وظیفه معلمان با توجه به فعالیت در کلاس درس و فضای مجازی نیز دوچندان خواهد شد.

واقعی گفت : معلمان باید محتوا و درس نامه‌های چه به صورت مکتوب و چه الکترنیکی اماده کند و در اختیار دانش آموزان قرار بدهند تا همه دانش آموزان همپای یکدیگر درآموزش حرکت کنند.

وی تعداد دانش آموزان امسال خراسان جنوبی را ۱۶۵ هزار دانش آموز اعلام کرد وافزود: از این تعداد ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر کلاس اولی هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به هزینه کرد یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای تهیه لوازم بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده مدارس افزود: صیانت از سلامت و امنیت جسمی و روانی دانش آموزان اولویت اول و خط قرمز خادمان آموزش و پرورش در خراسان جنوبی است.