همزمان با دومین سفر شهرستانی استاندار خراسان جنوبی به سرایان، عملیات اجرایی یکصد واحد مسکونی ویژه اقشار کم‌درآمد در این شهرستان آغاز شد.

حمید ملانوری در دومین سفر از دور دوم سفرهای شهرستانی خود وارد سرایان شد و کلنگ احداث یکصد واحد مسکونی در این شهرستان با حضور وی و جمعی از مسوولان به زمین خورد.

این پروژه از محل تفاهم‌نامه سه‌جانبه فرمانداری، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و انجمن خیرین مسکن‌ساز استان اجرا می‌شود.

فرمانداری سرایان در راستای رفع مشکل افراد فاقد مسکن به ویژه اقشار کم‌درآمد، نسبت به تامین زمین در شهرهای سرایان، آیسک و سه قلعه اقدام کرده است.

الحاق پنج هکتار زمین به محدوده شهر سه قلعه و ۲۰ هکتار به محدوده شهر آیسک از مهمترین اقدامات فرمانداری در این زمینه است که بعد از سال‌ها مطالبه مردم مبنی بر رفع مشکل کمبود زمین و اجرایی نشدن طرح‌های ملی به نتیجه رسیده است.

جامعه هدف در این پروژه از زمین رایگان، ۵۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه با کارمزد چهار درصد، ۳۰ میلیون تومان وام بلاعوض، معافیت از پرداخت عوارض ساختمانی، صدور پروانه و انشعابات برخوردار می‌شوند.

از مجموع واحدهایی که امروز به صورت همزمان کلنگ‌زنی شد، ۴۰ واحد در سه قلعه و ۶۰ واحد در سرایان احداث می‌شود. عملیات اجرایی ۴۰ واحد در شهر آیسک نیز به زودی آغاز خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی در این آیین بر اهتمام مدیران برای اتمام پروژه ۱۰۰ واحدی مسکن اقشار کم‌درآمد سرایان تا سال آینده تاکید کرد.

حمید ملانوری گفت: امیدواریم بتوانیم طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، روبان افتتاح این پروژه را ۱۵ خرداد سال آینده ببریم.

وی ادامه داد: از متولیان در حوزه بنیاد مسکن و انجمن خیرین مسکن‌ساز می‌خواهیم هرچه بیشتر تلاش کنند که این واحدها تا عید نوروز به خانواده‌ها تحویل شود و این عزیزان در آستانه سال نو، خانه‌دار شوند.

استاندار خراسان جنوبی ورود خیرین به موضوع ساخت مسکن را ناشی از درایت این قشر عنوان کرد و گفت: اقدامات خیرخواهانه تا چند سال پیش در زمینه ساخت مدرسه و مسجد و خانه‌های بهداشت و اماکن ورزشی بود اما با ورود به راه، امنیت و مسکن تغییر رویکرد داشته است.

وی اظهار داشت: این تغییر دید و رویه نشان می‌دهد که خیرین با نگاه خیراندیشانه خود به دنبال ارائه خدمت بیشتر به جامعه هستند.

ملانوری از همراهی دولت با خیرین در به نتیجه رسیدن کارهایشان گفت و افزود: دولت در قالب کمک‌های بلاعوض و تسهیلات قرض‌الحسنه و معافیت در پرداخت‌ها حدود سه میلیارد تومان در این پروژه هزینه می‌کند.

استاندار خراسان جنوبی امروز (چهارشنبه) در آغاز دومین دور از سفرهای شهرستانی خود با استقبال امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسوولان شهرستان وارد فردوس شد و بدو ورود به این شهرستان به مقام شامخ شهدای شهر باغستان ادای احترام کرد.

همچنین با حضور استاندار خراسان جنوبی کتابخانه عمومی شهر باغستان شهرستان فردوس به بهره‌برداری رسید.

حضور در شورای اداری و نیز نشست کاری با فرماندار، بخشداران و معاونین فرمانداری از دیگر برنامه‌های استاندار در این سفر یک روزه بود و ملانوری سپس وارد شهرستان سرایان شد.

وی در این سفرها مصوبات اولین سفر خود به شهرستان‌ها را پیگیری می‌کند.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان سرایان در ۱۶۰ کیلومتری بیرجند است.