مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: نیاز است حمایت های یارانه ای به صورت ویژه برای فعالان صنعت چاپ در خراسان جنوبی دیده شود تا شاهد حرکت جهشی رو به رشد برای توسعه صنعت چاپ در استان باشیم.
علی فرخنده  در مراسم گرامیداشت روز ملی صنعت چاپ که با حضور مدیر کل دفتر امور چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فعالان حوزه چاپ استان و جمعی از مسئولین استانی برگزار شد؛ با بیان اینکه خراسان جنوبی دارای ظرفیتی غنی در حوزه چاپ است، افزود: این استان مهد پدران علم و فرهنگ در حوزه های مختلف اعم از ریاضی و‌ نجوم بوده که مغفول مانده اند.
وی با بیان اینکه تاریخچه صنعت چاپ در بیرجند به صد سال گذشته بر می گردد و امروز در شرق کشور در حوزه چاپ حرفی برای گفتن دارد، گفت: صنعت چاپ برای اولین بار از چین آغاز شده و با شش قرن سابقه تاریخی، در توسعه فرهنگی و اجتماعی نقش بسزایی دارد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی استیجاری بودن بخشی از  چاپخانه های استان را یکی از مشکلات حوزه صنعت چاپ در استان بیان کرد و گفت: اجتماع صنعت چاپ استان در یک‌ مکان را خواستاریم.
وی مالیات، ارزش افزوده، گرانی کاغذ و زینک را از دیگر مشکلات فعالان حوزه صنعت چاپ دانست و گفت: نیاز است حمایت های یارانه ای به صورت ویژه برای فعالان این حوزه در خراسان جنوبی دیده شود تا شاهد حرکت جهشی رو به رشد برای توسعه صنعت چاپ در استان باشیم.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور