مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی از راه اندازی ۳۵ مرکز مثبت زندگی در استان خبر داد.

عرب نژاد مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: مراکز مثبت زندگی با هدف اتصال مردم به مراکز بهزیستی و دسترسی بهتر به خدمات بهزیستی در محل زندگی مددجویان راه اندازی شده است.

او افزود: مراکز مثبت زندگی یک نوع اداره بهزیستی کوچک محسوب می‌شوند که در محل‌های مشخص راه اندازی می‌شوند.

عرب نژاد اظهار کرد: محل‌های راه اندازی مراکز مثبت زندگی از طریق پرونده‌های ثبت شده و جی پی اس جانمایی شده در هر جایی که تعداد بیشتری مددجو سکونت داشته راه اندازی شده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی اظهار کرد: از ابتدای سال تا کنون ۶۶۲ معلول خدمات فیزیوتراپی و کاردرمانی دریافت کردند که برای این اقدام دو میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

او با اشاره به تزریق واکسن آنفولاانزا برای سالمندان، بیماران مزمن و کارکنان شبانه روزی اداره بهزیستی ادامه داد: هزار و ۳۰۲ نفر با همکاری شبکه بهداشت و درمان با هدف پیشگیری از انتشار کرونا واکسینه شدند.

راه اندازی سامانه فرزند خواندگی

عرب نژاد مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: امسال برای اولین بار سامانه فرزند خواندگی در استان راه اندازی شد.

او افزود: کلیه افراد متقاضی فرزند خواندگی قبل از راه اندازی این سامانه باید به اداره بهزیستی مراجعه میکردند، اما اکنون الکترونیکی شده و نیازی به مراجعه حضوری نیست.

عرب نژاد اظهار کرد: متقاضیان از طریق کافی نت‌ها یا اینترنت خانگی در سامانه تشکیل پرونده می‌دهند و بعد از انجام مراحل در سامانه فرزند خود را تحویل میگیرند.

مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۲۶ میلیارد و ۷۷۶ میلیون ریال کمک هزینه وسایل بهداشتی برای ۴ هزار و ۳۰۱ نفر پرداخت شده است.

او بیان کرد: امسال طرح پایگاه خدمات اجتماعی را در ۳ شهرستان طبس، خوسف و زیرکوه با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی اجرا کردیم.

عرب نژاد گفت: از ابتدای امسال هزار و ۴۷۲ کارگاه آموزش پیش از ازدواج برگزار کردیم که ۵۶۶ میلیون ریال برای این کارگاه‌ها هزینه شده است.