علی فرخنده در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از زحمات معاونین و روسای شهرستان ها، توصیه کرد که در دوران کاری در مجموعه های اداری خود باید قدر فرصت به وجود آمده در راستای خدمت رسانی بی منت به مردم را بدانیم، وظیفه شناس باشیم و به اموری که به ما واگذار شده است، عمل کنیم.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در این نشست اظهار کرد: هماهنگی ادارات در شهرستان ها با اداره کل همچنین ارائه گزارش به صورت مستمر جزو مهم ترین مصوبات این نشست ها است که لازم می باشد اقدام مقتضی انجام شود تا برای برگزاری بهتر رویداد ها هماهنگی لازم وجود داشته باشد. وی افزود: انتشار اقدامات در فضای مجازی و اطلاع رسانی گسترده به مردم از ضروریات است تا با تبیین صحیح و کارآمد، امیدآفرینی در بین مردم فراهم شود.
وی با تاکید بر لزوم هدفمندسازی اقدامات فرهنگی بر اساس سند تحول اداره کل، افزود: تاکید بر عدالت فرهنگی، مردمی سازی، هم افزایی با دستگاه ها و توجه موکد به گفتمان سازی، جبهه سازی، هوشمند سازی و سودمندسازی از محور های این سند می باشد که برای سال آتی برنامه های فرهنگی، هنری، رسانه ای و قرآنی مرکز استان و شهرستان ها باید براساس آن ها تدوین بشوند.
 وی با اشاره به ضرورت توجه بیشتر به تکریم ارباب رجوع و میز خدمت ،یادآور شد: تکریم ارباب رجوع بر اساس سند تحول شکل برجسته ای به خود خواهد گرفت که مطابق آن، معاونین تخصصی اداره کل به همراه رئسای ادارات شهرستان هاموظفند حداقل سالی یکبار در شهرستان ها حضور یابند و با جامعه هدف «هنرمندان فرهنگی و هنری» دیدار داشته باشند.
فرخنده با اشاره به اینکه مهم ترین گام در تحقق اجرای برنامه های فرهنگی و هنری، جذب اعتبارات فرهنگی است گفت: باید روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ها با تعامل بیشتر با فرماندار در این زمینه بیشتر فعال باشند و ادارات شهرستان باید با در نظر گرفتن مسائل مالی و توجه به مشکلات و اعتبارات کم به بخش فرهنگی، این زمینه را مدیریت کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با تاکید بر تشکیل مرتب شورای فرهنگ عمومی در سطح استان، گفت: این جلسات باید مکرراً تشکیل شوند همچنین گزارش جلسات و نتایج حاصل از آنها  به صورت مستمر به مرکز استان اعلام گردد.
وی در خصوص نحوه برگزاری رویداد های فرهنگی افزود: لازمه برگزاری جشنواره ها داشتن خروجی و بازخورد مثبت در زمینه های مختلف از جمله کشف استعداد ها در حوزه های فرهنگی، هنری، رسانه ای و قرآنی می باشد.
فرخنده با تاکید بر اهمیت ظرفیت های فرهنگی مرز در شهرستان های مرزی گفت: اگر در این شهرستان ها امکان برگزاری رویدادهای فرهنگی مشترک با کشور همسایه وجود داشته باشد این امر باید صورت پذیرد تا در عرصه های مختلف باعث افزایش هم دلی مردم دو کشور با توجه به فرهنگ غنی و مشترکشان گردد.
وی با اشاره به اهمیت توجه به نخبگان خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت فکری اندیشه ورزان و نیروهای انقلابی به منظور  صدور مجوز در راستای تاسیس موسسات فرهنگی هنری و رسانه ای نهایتا منجر به ایجاد تحولات انقلابی و رخداد های خوب و رو به جلو در این زمینه ها خواهد شد.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت بیت المال و حضانت از آن تاکید کرد: نگهداری و مراقبت از اموال دولتی حقی است که بر گردن همه کارمندان دولت وجود دارد که می بایست همچون گذشته به بهترین نحو ممکن در نگهداری از آن ها اقدام لازم صورت پذیرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام گرفته در راستای جوانی جمعیت گفت: جشنواره ایران جوان بمان از جمله رویداد هایی است که در حال برگزاری می باشد و تا پایان اردیبهشت ماه مهلت برای ارسال آثار از سوی داوطلبین برای شرکت در این جشنواره وجود دارد؛ همچنین  تبلیغات محیطی و تولیدات رسانه ای و بازنشر آنها از جمله برنامه ها در این راستا می باشند.
فرخنده در پایان سخنان خود اظهار کرد: تمرکز فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای سال ۱۴۰۲ بر تقویت هویت ایرانی-اسلامی است تا با جبران خلأ هویتی برخی جوانان، دیگر شاهد اتفاقات ناگوار مانند اغتشاشاتی که در چند ماهه اخیر به وقوع پیوست، نباشیم.
در ادامه فعالیت شهرستان ها جمعبندی و از تلاش ها و زحمات آن ها تقدیر انجام گرفت؛ همچنین معاونین این اداره کل  به تشریح سیاست ها و روسای شهرستان های تابعه ضمن ارائه برخی مشکلات در خصوص برنامه های فرهنگی و هنری به بیان دیدگاه ها و پیشنهادت خود پرداختند.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور