?در سومین روز از هفته دولت و با حضور استاندار خراسان جنوبی در زیرکوه، کلنگ احداث مجتمع گلخانه ای این شهرستان به زمین زده شد.
?معتمدیان در حاشیه این مراسم اظهار داشت: ایجاد هزار هکتار مجتمع گلخانه ای در قالب واحدهای گلخانه ای، شیلات و بارگاه زرشک از برنامه های جهشی استان است که به عنوان یکی از طرح های جهشی استان برکات زیادی خواهد داشت که مهم ترین آن مدیریت آب است.
?وی افزود: با به ثمر نشستن این پروژه ها، بیش از ۱۰ هزار شغل به صورت مستقیم و غیر مستقیم و ۲۸۰ هزار تن محصولات گلخانه ای خواهیم داشت که باعث افزایش درآمد و ارزآوری خواهد شد و حداقل ۵۰۰ میلیون دلار درآمد ارزی خواهیم داشت.
?استاندار خاطرنشان کرد: نهضت گلخانه ای و توسعه گلخانه ها با اقلیم استان سازگاری دارد و تامین زمین نیز بیشتر از نیازِ طرح انجام شده است.
?وی ادامه داد: در روز اول تفاهم نامه شاید عددها نجومی به نظر می رسید، اما در خراسان جنوبی ظرفیت ۸ هزار هکتار گلخانه وجود دارد که ناشی از پتانسیل های ناشناخته استان است و با همتی که وجود دارد تامین و‌ تخصیص های لازم برای همه مجتمع ها صورت گرفته است.
?وی در خاتمه تاکید کرد: توصیه می‌کنیم در بخش زیرساخت، تلاش ها به طور ویژه باشد که تا پایان سال افتتاح این پروژه ها را شاهد باشیم.