فرماندار شهرستان خوسف با بیان اینکه هر شهر برای توسعه نیازمند هویت است ، گفت : هویت شهرستان خوسف برگ برنده ای برای توسعه و معرفی شهرستان است.

دکتر سید علی حسینی که در جلسه شهر ملی مله بافی سخن می گفت ، با بیان این مطلب اظهار داشت : ظرفیت های بی نظیر شهرستان خوسف این منطقه را متمایز از سایر مناطق می کند.

فرماندار خوسف گفت : جذابیت های بی نظیر انسانی با وجود بزرگانی همچون ابن حسام خوسفی ، دکتر شکوهی ، خاندان معزز عبادی ؛ جذابیت های گردشگری ، بافت های بی نظیر تاریخی و گردشگری شهرستان فرصتی طلایی برای توسعه گردشگری در شهرستان است.

وی با معرفی شهرستان خوسف به عنوان منطقه چهار فصل گردشگری ، مکان های هدف گردشگری مذهبی، جلوه های بی بدیل آرامگاه ابن حسام خوسفی ، جذابیت های کویری ، بافت تاریخی شهر خوسف ، ماژان ، نوغاب و وجود ۵ بافت قدیمی در شهرستان را تنها نمونه هایی از دیگر ظرفیت های شهرستان در حوزه گردشگری برشمرد.

حسینی با اشاره به پیش رو بودن هفته فرهنگی و معرفی جاذبه های شهرستان در حوزه گردشگردی در این هفته ، یکی از موضوعات مرتبط در این هفته را مله بافی خوسف دانست .

فرماندار خوسف خاطر نشان کرد : باید داشته های شهرستان در معرض دید مسافران قرار گرفته و طرح هایی در خصوص معرفی این ظرفیت ها ارائه کنیم و نگاه ما برای ثبت جهانی مله بافی خوسف باشد.

مدیر کل صنایع دستی میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان خراسان جنوبی در این جلسه با بیان اینکه خوسف دارای ظرفیت بکر گردشگری است ، اظهار داشت : خوسف در حوزه گردشگری مغفول واقع شده است.

شاهوردی گفت : این شهرستان دارای بیشترین بافت ثبتی ، بیشترین نوع گردشگری امامزادگان و مفاخر با نزدیکترین بعد مسافتی است.

شاهوردی با بیان نقش صنعت گردشگری در میان تمام فعالیت های اقتصادی و صنایع دستی برای ایجاد ارزش افزوده اظهار داشت : در استان خراسان جنوبی صنعت گردشگری یکی از پیشران های اقتصادی شناخته شده است.

وی با تاکید بر لزوم معرفی همه ظرفیت های شهرستان گفت : همه باید دست به دست هم دهیم تا شهر ملی مله بافی به عنوان شهر جهانی مله بافی ثبت شود.

گفتنی است ؛ برگزاری فصلی این جلسه ، برنامه ریزی برای جشنواره مله بافی در فصل پاییز ، احداث بازارچه صنایع دستی ، حفظ هویت پنبه مله و برنامه ریزی در خصوص ثبت جهانی خوسف به عنوان شهر ملی مله بافی از موضوعات مورد تاکید در این جلسه بود.

نوشته و خبر نگار : احمد کاشانی  دبیر سرویس گردشگری و میراث و ا.حسن پور