معاون گردشگری، سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: پاییز امسال که فصل مناسب برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری استان است ۳۳۲ گردشگر خارجی به این استان سفر کردند.

مرتضی عربی افزود: این گردشگران بیشتر از کشورهای آلمان، ایتالیا، بلژیک، سوئیس و چین میهمان خراسان جنوبی بودند که به طور میانگین ۲ شب در استان اقامت داشتند.

وی یادآور شد: اغلب گردشگران خارجی تمایل دارند از جاذبه‌های جهانی استان بازدید کنند که مهمترین این جاذبه‌ها بیابان لوت است.

معاون گردشگری، سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: هفته گذشته در اولین ماه از فصل زمستان، ۱۱ گردشگر ژاپنی به مدت هشت روز از جاذبه‌های بی‌نظیر بیابان لوت در محدوده استان خراسان جنوبی و کرمان بازدید کردند.

وی با بیان اینکه علاوه بر گردشگران اروپایی، اخیرا بیابان لوت مورد توجه گردشگران کشورهای جنوب غربی آسیا نیز قرار گرفته است، ابراز امیدواری کرد: از این پس شاهد افزایش ورود گردشگران از مناطق منتهی به لوت باشیم.

عربی با اشاره به جاذبه‌های متنوع بیابان لوت به عنوان یک اثر ثبت جهانی اضافه کرد: گردشگران خارجی با اشتیاق دیدن این جاذبه‌ها معمولا چند شب را در بیابان لوت می‌مانند تا همه جاذبه‌ها را تماشا کنند.

وی بیان کرد: همچنین این گردشگران خارجی از ژئوپارک طبس، باغ و عمارت جهانی اکبریه، قنات بلده فردوس و حوله‌بافی خراشاد دیدن کردند.

خراسان جنوبی با چهار اثر ثبت جهانی، ۹۰۰ اثر ثبت ملی و بیش از سه هزار اثر تاریخی شناسایی شده ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی دارد که در چند سال اخیر اقبال سرمایه‌گذاران برای ورود به این بخش بیشتر شده است.