رماندار درمیان گفت: وقوع سیل در هفته گذشته بیشترین خسارت را به بخش کشاورزی شهرستان وارد کرد که برآورد اولیه خسارت به این بخش ۱۲ میلیارد تومان است.

محمد بشیری زاده روز شنبه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان درمیان افزود: بارندگی های هفته گذشته به صورت رگباری بود و در زمان کوتاه شاهد بیشترین حجم بارندگی بودیم که خسارت هایی به بخش های مختلف شهرستان وارد شد.

وی بیان کرد: بیشترین خسارت سیل به بخش کشاورزی شهرستان درمیان وارد شد به طوری که سیل به ۶۰ تا ۸۰ درصد قنات شهرستان خسارت وارد کرد و بسیاری از محصولات زراعی شهرستان خسارت شدید دید.

فرماندار درمیان گفت: تعداد زیادی از منازل روستایی و شهری شهرستان دچار آبگرفتگی و خسارت شد که با تلاش تیم های امدادی آب این واحدها تخلیه شد و برنامه ریزی ها برای احداث واحدهای تخریبی در حال انجام است.

وی افزود: همچنین سیل در روستای درمیان به چاه تامین آب و منبع ذخیره آب این روستا خسارت جدی وارد کرده و طرح آبرسانی به روستای درمیان و روستاهای اطراف با پیشرفت فیزیکی بالا توسط آب منطقه ای در حال انجام است.

بشیری زاده اظهار داشت: بیش از ۹۰ درصد راه های خاکی روستایی شهرستان درمیان تخریب شده که مرمت و بازسازی این راه ها در حال انجام است.

وی با بیان اینکه ۹ تیم عملیاتی هلال احمر و یک تیم امداد هوایی در سیل هفته گذشته به آسیب دیدگان خدمات رسانی کردند گفت: کارشناسان در حال برآورد خسارت سیل به زیرساخت های مختلف هستند و تلاش خواهیم کرد مشکلات ناشی از خسارت سیل به زیرساخت های شهرستان به خصوص راه های روستایی را برای رفاه حال مردم به موقع رفع کنیم.

بارش رگباری و شدید باران در روز چهارشنبه اول خرداد ماه جاری در چند شهرستان استان خراسان جنوبی موجب سیلاب و خسارت شد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله